اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

34 هزار میلیارد تومان از پروژه‌های عمرانی سال قبل در کشور محقق نشد

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: 34 هزار میلیارد تومان از پروژه‌های عمرانی سال قبل در کشور محقق نشد.

34 هزار میلیارد تومان از پروژه‌های عمرانی سال قبل در کشور محقق نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد جمعه‌شب در نشست با دانشجویان آبپخش اظهار داشت: همیشه آماده دریافت مشکلات و انتقادات مردم هستیم و در یک سال گذشته هیچ وقت از این امر فرار نکرده‌ام.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید حقیقت‌ها و مشکلات جامعه را بدانیم و بر این اساس انتقاد و قضاوت کنیم.

موسوی‌نژاد بیان داشت: برخی از مسائل و انتقاداتی که مطرح می‌شود به خاطر مشکلات خاصی است که سال 91 خاصی در سراسر کشور بوده و وجود مشکلات مختص شهرستان دشتستان نبوده است.

وی اضافه کرد: سال 91 به دلیل مشکلات و موانعی که وجود داشت با یک خشکی اعتبارات و منابع مالی مواجه بودیم و این امر سبب توقف در روند اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی شد.

این مسئول با اشاره به تورم بالا و نبود نقدینگی در سال گذشته ادامه داد: میزان اعتبارات تملک و دارایی کشور در سال گذشته 44 هزار میلیارد تومان بود که تنها حدود 10 هزار میلیارد آن تحقق پیدا کرد.

34 هزار میلیارد از پروژه‌های عمرانی سال قبل محقق نشد

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وجود مشکلات سبب شد که 34 هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی کشور محقق نشوند و به همین علت رکود پروژه‌های عمرانی و مشکلاتی از این دست را در تمامی استان‌ها شاهد بوده‌ایم.

موسوی‌نژاد گفت: بودجه مصوب شهرستان در سال گذشته 60 میلیارد تومان بود که تنها 10 درصد آن تحقق یافت و با پیگیری‌های مکرری که داشته‌ایم در سال جاری بخش دیگر از آن نیز پرداخت شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سال گذشته نتوانستیم درآمد حاصل از فروش نفت را وارد کشور کنیم و این مساله سبب شد بخشی از بودجه کشور هدر برود.

وی افزود: در طول دوره نمایندگی سعی کرده‌ام بیشترین ارتباط را با اقشار مختلف مردم برقرار کنم و همواره در مناطق حضور یافته‌ام و نمایندگان بنده نیز حضوری مستمر در بین اقشار مختلف داشته‌اند.

موسوی‌نژاد افزود: به منطقه آبپخش توجهی خاص داشته‌ام و با تمام توان برای رفع مشکلات این منطقه در عرصه‌های مختلف کوشیده‌ام.

فعال‌ترین نماینده دشتستان در مجلس بوده‌ام

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نماینده مجلس توان پیگیری امور را دارد و هیچ وقت نمی‌تواند قول اجرایی به مردم بدهد، چون ابزار اجرایی در اختیار ندارد.

این مسئول ابراز داشت: همیشه در جلسات مجلس حضور فعال داشته‌ام و بنابر وظیفه ذاتی نماینده در راستای تصویت قوانین مشارکت کرده‌ام.

وی افزود: فعالیت‌های بنده در مجلس در تاریخ نمایندگان شهرستان بی‌سابقه بوده و به‌طور متوسط در تمامی جلسات نطق داشته‌ام که اسناد مربوط به آن نیز موجود است.

موسوی‌نژاد یادآور شد: نظارت و قانون‌گذاری دو وظیفه اصلی نمایندگان است، ولی پیگیری مسائل و مشکلات بر این وظایف حاجب شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ وقت مساله و مشکلی به من منتقل نشده که نسبت به آن بی تفاوت باشم و همیشه نتیجه مسائل را به افرادی که پیگیر موضوع و مسائل بوده‌اند، انتقال داده‌ام.

وی افزود: تمام تعطیلات هفتگی به‌ جز دو مورد که یکی دیدار نمایندگان با رهبری و دیگری جلسه با یکی از وزرا برای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه بوده در منطقه حضور داشته‌ام و به‌صورت میدانی از مناطق مختلف شهرستان بازدید و سرکشی کرده‌ام.

لحظه‌ای به رای آوری در دوره بعد فکر نکرده‌ام

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در طول یک سال گذشته تمام فکر و ذکر خود را به رفع مشکلات مردم و پیگیری مسائل حوزه انتخابیه متمرکز کرده‌ام و هیچ مساله دیگری را مدنظر نداشته‌ام.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: در هیچ کدام از اقدامات به رای آوری در دوره بعد مجلس فکر نکرده‌ام و هیچ طمعی به نمایندگی در مجلس شورای اسلامی ندارم.

وی در ارتباط با علت اینکه امکان استقرار برخی ادارات در آبپخش و سایر مناطق وجود ندارد، گفت: قانون پنجم قانون بالادستی است و مجلس و دولت در تمام اقدامات خود باید این قانون را مورد توجه قرار دهند.

موسوی‌نژاد متذکر شد: در قانون پنجم توسعه بحث محدود کردن ادارات و عدم توسعه زیرساخت‌های اداری مطرح شده و این امر سبب شده که در پیگیری استقرار ادارات در آبپخش با محدودیت‌هایی مواجه باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در شرایطی که به خاطر نبود بودجه بسیاری از پروژه‌های زیرساختی و اشتغال‌زا متوقف شده است، هیچ‌گاه دولت توسعه ادارات را اولویت خود قرار نمی‌دهد و این امری طبیعی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/2452/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول