اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‎آباد خبر داد

بودجه عمرانی شهرداری خرم‎آباد 9 درصد بیشتر از قانون در نظر گرفته شده است

شهردار مرکز استان لرستان گفت: بودجه عمرانی شهرداری خرم‎آباد 9 درصد بیشتر از قانون در نظر گرفته شده است.

بودجه عمرانی شهرداری خرم‎آباد 9 درصد بیشتر از قانون در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، هرمز نصیری صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‎آباد گفت: میزان درآمدهای شهرداری از محل وصول عوارض برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان کافی نیست و نیاز به مشارکت بیشتر شهروندان برای تامین منابع مالی جدی است.

وی افزود: در شهر خرم‎آباد اقدامات نسبتاً خوبی انجام گرفته است اما معتقدیم که این اقدامات کافی نیست و باید بیش از این‌ها تلاش کنیم.

شهردار مرکز استان لرستان برخی مشکلات اقتصادی کشور را در روند توسعه خرم‎آباد موثر قلمداد کرد و اظهار داشت: خدمات شهرداری خرم‎آباد در یکسال گذشته در حالی صورت گرفت که اعتبارات اهدایی به حداقل ممکن رسیده بود و می‎توان گفت که تمام بودجه و هزینه‎های شهرداری از درآمدهای کوششی آن تامین شده است.

نصیری با بیان این‌که برخلاف تصور برخی افراد که شهرداری بودجه‎ای در اختیار دارد، اظهار داشت: شهرداری خودگردان است و به صورت مدیریت درآمد و هزینه اداره می‎شود و هرآنچه که از طرف شهروندان به حساب شهرداری واریز می‎شود، تحت عناوین عوارض، جرایم و سایر پرداخت‎ها برابر با ماده 68 قانون شهرداری‎ها باید 40 درصد در بخش عمرانی و 60 درصد در بخش جاری هزینه شود.

شهردار خرم‎آباد افزود: انجام پروژه‎های عمرانی و حجم آن‌ها بستگی به میزان وصولی و تحقق بودجه شهرداری که از طریق مردم وصول می‎شود، دارد و هرچه مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض متعلقه بیشتر باشد یقیناً شاهد تحولات عظیم عمرانی هستیم.

نصیری خاطرنشان کرد: علی رغم ماده 68 قانون شهرداری‎ها، بودجه پیش‌بینی شده و مصوب سال ‌جاری 49 درصد جهت بخش عمرانی، یعنی 9 درصد هم بیشتر از قانون و 51 درصد جهت بخش جاری در نظر گرفته شده است که با این اقدام یقیناً تحولات عمرانی بیشتری را در سال‌ جاری شاهد هستیم.

انتهای پیام/2304/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول