اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه اهل‌ سنت سیریک عنوان کرد

تقویت خشوع و تقوای الهی در روحیات انسان هدف اصلی روزه‌داری

امام‌جمعه اهل‌ سنت سیریک هدف از روزه گرفتن در این ماه را تقویت خشوع و تقوای الهی در روحیات انسان‌ها دانست.

تقویت خشوع و تقوای الهی در روحیات انسان هدف اصلی روزه‌داری

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، شیخ عبدالعزیز افراز امام‌جمعه اهل‌سنت سیریک صبح امروز طی نشستی خبری با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای بندگی خداوند دانست و افزود: با توجه به آیه 183 سوره مبارکه بقره که می‌فرماید «اى کسانى که ایمان آورده‏اید روزه بر شما مقرر شده است همانگونه که بر کسانى که پیش از شما [بودند] مقرر شده بود، باشد که پرهیزگارى کنید»، هدف از روزه گرفتن در این ماه را تقویت خشوع و تقوای الهی در روحیات انسان‌ها دانست.

وی با بیان اینکه نتیجه یک ماه عبادت خالصانه باید تقوا باشد، افزود: قبل از ماه رمضان دو ماه رجب و شعبان زمینه‌ساز پذیرش ماه بندگی و اخلاص بوده و اکنون باید از لحظه لحظه ماه رمضان برای بهره‌مندی از رحمت، مغفرت و برکت این ماه استفاده کنیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت سیریک با بیان اینکه در ماه رمضان ابواب جهنم بسته و درهای بهشت گشوده می‌شوند، گفت: در این ماه از توانایی ابلیس و شیاطین در وسوسه انسان‌ها کاسته شده و از طرف دیگر فرشتگان قدرت و فرصت مانور بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان ثواب اعمال خیر چندین برابر محسوب می‌شود، افزود: در ماه‌های دیگر ثواب، اعمال خیر بر اساس نیت به چندین برابر افزایش پیدا می‌کند و اعدادی نیز در برخی کتب روایی، از پیامبراکرم (ص) روایت شده است، اما در ماه مبارک رمضان دیگر بحث اعداد و رقم نیست.

شیخ افزار ادامه داد: خداوند می‌فرماید که روزه برای من است، یعنی کسی نمی‌تواند خود را به روزه گرفتن بزند و ریا کند، بنابراین پاداش روزه‌دار را خود می‌دهم و این یعنی پاداش بی حساب.

وی با بیان اینکه روزه توجه مسلمانان را به اصل اولیه اسلام که همان اخلاص است جلب می‌کند، گفت: از آنجایی که روزه برای خودسازی و نزدیک شدن به درگاه خداوند متعال است، باید توجه داشت که روزه تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست.

امام‌جمعه اهل‌سنت سیریک اضافه کرد: روزه‌ای که در آن شخص گفتار و اخلاق ناشایست را ترک نکرده باشد از نظر اسلام یک روزه ایده‌آل نیست.

وی با اشاره به جنگ خندق و ماجرای اخلاص مولای متقیان علی(ع) اظهار داشت: در این جنگ بعد از اینکه یکی از کفار به صورت مبارک ایشان آب دهان می‌اندازد، ایشان قبل از اینکه آن کافر را به درک واصل کند صبر می‌کنند و بعد از چند دقیقه کار را به اتمام می‌رسانند؛ بعدها وقتی از امام ‌علی(ع) پرسیدند، ایشان می‌فرمایند اگر در آن لحظه او توسط من کشته می‌شد به خاطر خودم بود، اما من می‌خواستم این کار را خالصانه برای خدا انجام دهم بنابراین باید به اهمیت اخلاص در امور پی برده و توجه داشت که روزه اخلاص را در ما زنده می‌کند.

رئیس شورای روحانیت اهل‌سنت  شهرستان سیریک با بیان اینکه در ماه رمضان باید تمام اعضا و جوارح انسان روزه باشد، گفت: در این ماه باید چشم، زبان، گوش و غیره روز باشند و از روا داشتن گناهانی همچون دروغگویی، غیبت، دشنام، تحقیر اشخاص خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه پاداش هر عملی براساس زحمت انجام دادن آن عمل است، تصریح کرد: برخی در ماه رمضان بعد از صرف سحری از صبح تا وقت افطار می‌خوابند و یا فعالیت چندانی ندارند با این حال از نظر شرعی روزه هستند، اما قطعا ثواب این افراد با اشخاصی که در طول روز تابستان جنب و جوش داشته و گرسنه و تشنه می‌شوند، متفاوت و مجزا است.

انتهای پیام/2310/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول