اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان خبر داد

افتتاح هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده همدان

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان گفت: در حال حاضر یک هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده استان همدان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

افتتاح هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده همدان

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده استان آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای قابل افتتاح تا شهریورماه اضافه می‌شود، گفت:‌ با توجه به معرفی 2 هزار و 200 واحد به بانک‌های عامل طی سال گذشته برای نوسازی قطعاً آمار واحدهای آماده بهره‌برداری در نیمه نخست افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار واحد تا پایان خرداد آماده بهره‌برداری هستند، افزود: کار ساخت و ساز و انشعابات واحدها به پایان رسیده و در برخی از واحدها نیز ساکن شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش سقف پرداختی وام نوسازی در بافت‌های فرسوده طی امسال به 30 میلیون تومان استقبال مردم در این راستا مطلوب و بالا بوده است.

اسدی بیان داشت:‌ در حال حاضر نیز یک هزار واحد پرونده در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده تشکیل شده و منتظر اعلام سهمیه سال جاری هستیم تا به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان با اشاره به استقبال عمومی مردم در زمینه نوسازی و احیای بافت فرسوده گفت: استفاده 5 هزار واحد از تسهیلات نوسازی در برنامه اجرایی سال 92 مصوب شده است.

وی ادامه داد:‌ ثبت‌نام از متقاضیان صورت گرفته و به زودی نخستین سهمیه استان تخصیص داده می‌شود و معرفی واحدها به بانک‌های عامل را آغاز می‌کنیم.

اسدی با بیان اینکه مردم در رابطه با اهمیت نوسازی بافت فرسوده خوب توجیه شده‌اند، ابراز داشت:‌ اگر ارزش افزوده‌ای نیز در این کار وجود داشته باشد هم برای مالک و هم برای مدیریت شهری است و از طرفی نیز بحث نوسازی شهری وجود دارد که در راستای این امر خود به خود صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از جمله نتایج نوسازی بافت‌های فرسوده می‌توان به کاهش اثرات بلایای طبیعی، ایجاد اشتغال، آرامش و رسیدن به رفاه اجتماعی و... اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان مشارکت عمومی را از الزامات نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح استان دانست و گفت: نهضت نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده جز با مشارکت مردم و مسئولان صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در این راستا افزود:‌ امید است با بسترسازی مناسب و اعطای تسهیلات نوسازی در زمینه نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده گام مهمی در این زمینه برداشته شود.

اسدی در پایان با اشاره به ضرورت نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده خاطرنشان کرد:‌ برگزاری جلسات آموزشی مختلفی برای مدیران و مسئولان ذیربط در سطح استان و ساکنان بافت‌های فرسوده با هدف هماهنگی و افزایش آگاهی ساکنان از دیگر اقدامات ما در این زمینه بوده است.

انتهای پیام/89006/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول