اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

مصرف ماهانه 50 هزار تن آرد در گیلان

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از مصرف ماهانه 25 هزار تن آرد خبازی و 25 هزار تن آرد در کارخانه‌های صنعتی در این استان خبر داد.

مصرف ماهانه 50 هزار تن آرد در گیلان

مجید زیرک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود سه سیلوی ذخیره گندم و نهاده‌های دامی در گیلان اظهار کرد: سیلوی 120 هزار تنی شرکت پشتیبانی غله در استان فعال است.

وی به سیلوی 100 هزار تنی ذخیره گندم در لوشان اشاره کرد و افزود: سیلوی مذکور توسط بخش خصوصی احداث شده است.

زیرک با بیان اینکه سیلوی ذخیره نهاده‌های دامی در رودسر احداث شده است، تصریح کرد: سیلوهای مذکور برای ذخیره‌سازی کالای راهبردی گندم و نهاده‌های دامی در گیلان استفاده می‌شوند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان سیلوهای موجود را پاسخگوی نیاز استان دانست و بیان کرد: ماهانه 25 هزار تن گندم برای خبازی در استان مصرف می‌شود.

وی مصرف ماهانه آرد کارخانه‌های صنعتی گیلان را 25 هزار تن اعلام کرد.

زیرک با اشاره به ذخیره‌سازی نهاده‌های دام و طیور توسط شرکت پشتیبانی امور دام در گیلان، خاطرنشان کرد: دامداران و مرغ‌داران نهاده‌های مذکور را برای تولید مرغ و دام در استان استفاده می‌کنند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی را توسط بخش خصوصی عنوان کرد و یادآور شد: بخش خصوصی در زمینه مذکور در گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های گندم‌خیز کشور نیست، اذعان کرد: تولید گندم در گیلان محدود است.

زیرک شهرستان‌های رودبار، تالش و رودسر را مناطق گندم‌خیز گیلان خواند و اظهار کرد: بیشتر گندم مورد نیاز استان از دیگر مناطق و از محل واردات تامین می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گندم تولیدی استان را یکی از بهترین محصولات از نظر کیفیت عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی استان بر واردات گندم نظارت کافی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه آزمایش‌های لازم در کنترل استاندارد گندم‌های مصرفی در گیلان انجام می‌شود، تصریح کرد: تمام موارد و شرایط کیفی در گندم مصرفی استان لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول