اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/

تولید آرد با تکنولوژی سانتریفیوژ در گیلان

مدیرعامل سیلوی ذخیره 100 هزار تنی گندم رودبار از احداث کارخانه تولید آرد با تکنولوژی سانتریفیوژ در لوشان خبر داد.

تولید آرد با تکنولوژی سانتریفیوژ در گیلان

علی یوسف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به آسیاب‌های بزرگ تولید آرد غلات به صورت متمرکز در جهان اظهار کرد: کارخانه‌های تولید آرد توسط سیستم‌های بسیار پیچیده آسیاب‌های غلطکی فعالیت می‌کنند.

وی به تایید تکنولوژی مذکور در کشورهای صنعتی اشاره کرد و افزود: سیستم‌های پیچیده غلطکی به‌ویژه در نواحی دوردست کشورهای در حال توسعه به کارکنان فشار بسیاری وارد می‌کند.

یوسف‌زاده انجام روش مذکور را نیازمند منابع زیرساختاری و فنی بسیار خواند و بیان کرد: سیستم‌های آسیاب مسیر کوتاه در سال 1982 توسعه یافتند و از آن زمان تاکنون به صورت مستمر پیشرفت و بهبود داشتند.

مدیرعامل سیلوی ذخیره 100 هزار تنی گندم رودبار با بیان اینکه تولید آرد به روش سانتریفیوژ به صورت خطی انجام می‌شود، تصریح کرد: خط تولید در یک طبقه احداث شده و در فرآیند و تولید آرد موجب کوتاه شدن خط تولید می‌شود.

وی تولید آرد خنک، با کیفیت و اکسیژن‌رسانی شده را از مزایای تولید آرد با روش جداکننده دورانی دانست و اذعان کرد: روش سانتریفیوژ به جای الک‌های قدیم به‌کار برده می‌شود.

یوسف‌زاده با اشاره به اینکه آرد در سیستم الک‌های قدیم براساس جاذبه جداسازی می‌شود، یادآور شد: در روش دورانی آرد به صورت گریز از مرکز تولید می‌شود و در انتها غله تولید شده تا آخرین گرانول با بالاترین دقت جداسازی می‌شود.

مدیرعامل سیلوی ذخیره 100 هزار تنی گندم رودبار تمیز کردن به شیوه نم‌زنی ملایم را از مزایای تولید آرد با روش دورانی عنوان کرد و افزود: در روش مذکور هنگام پاک کردن گندم و جو قسمت‌های با ارزش جوانه با محتوای بالایی از ویتامین‌ها و دیگر عناصر نادر باقی و پایدار می‌ماند.

وی با بیان اینکه سوله کارخانه آرد در مجاورت سیلوی ذخیره گندم به مساحت یک‌هزار و 100 متر مربع احداث می‌شود، اظهار کرد: مبلغ 210 هزار یورو برای واردات ماشین‌آلات به شرکت طرف قرارداد خارجی پرداخت شده است.

یوسف‌زاده عملیات نصب و راه‌اندازی تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانه آرد لوشان را نیازمند یک‌میلیون یورو ارز دانست و تصریح کرد: با تکمیل و راه‌اندازی کارخانه مذکور روزانه 100 تن آرد با کیفیت‌های مختلف نول، ستاره و ... مورد نیاز نانوایان منطقه تولید می‌شود.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول