اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

تذکر لسانی باید وظیفه‌ای فراگیر شود

امام جمعه قروه گفت: فراگیر کردن فریضه تذکر لسانی، رسالتی مهم است که با گسترش آن راه معروف باز و راه منکر بسته می‌شود.

تذکر لسانی باید وظیفه‌ای فراگیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، امام جمعه قروه پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، از مقوله‌های تربیتی شاخص در اسلام است، گفت: تذکر لسانی جزو ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های امر به معروف و نهی از منکر است که باید در جامعه اسلامی احیا شود.

صفرعلی احیا با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه تذکر لسانی در جامعه، خاطرنشان کرد: گسترش این امر در جامعه ثمرات و برکات عدیده‌ای دارد که در مدتی کوتاه شاهد بازدهی مطلوب آن خواهیم بود.

وی جهانى بودن اسلام و کوشش در راه تحقق حاکمیت آن در حد وسیع را متاثر از اصل امر به معروف و نهى از منکر عنوان کرد و گفت: معرفى و گسترش اسلام تاکنون نیز بدون هیچ تحمیل و فشار سیاسی، براساس همین اصل صورت گرفته است و تاکنون نیز بر همین اساس و توسط عموم مردم مسلمان بایستى صورت پذیرد.

احیا افزود: همین مسئله و طبیعت انقلابى اسلام است که قرآن، تاسیس حکومت اسلامى را به عنوان دین نمونه و امت و حکومت الگو معرفى مى‌کنند.

به گفته امام جمعه قروه اسلام با واجب کردن امر و نهى در عمل نوعى تشکیلات وسیع و سازنده را در همه جاى جامعه اسلامى به وجود آورده است و با پاداش بزرگى که بر انجام آن مقرر فرموده و تهدیدى که بر ترک آن کرده است، تحقق این وظیفه را تشخیص نموده است.

احیای امر به معروف و نهی از منکر را به مثابه حساسیت عمومی در برابر گناه برشمرد و اظهار داشت: این حساسیت نمی‌گذارد، فرد و جامعه به سوی بی‌بند و باری و سقوط پیش برود و یکی از سنت‌های مهم است که در هر شرایط قابل اجرا است و در هیچ شرایطی نباید ترک شود.

وی در پایان با بیان اینکه همه شرایط امر به معروف و نهی از منکر نوعی بار تربیتی دارد که می‌خواهد به گونه‌ای افراد را از منکر بازدارد و به سوی خوبی و معروف بکشاند.

انتهای پیام/79009/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول