اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم خبر داد

فعالیت 5 هزار نیروی تذکر لسانی در قم

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: در موضوع جامعه ناصحین استان در حال حاضر 5 هزار نفر از نیروهای تذکر لسانی در مساجد و در قالب هیئت‌ها فعالیت می‌کنند.

فعالیت 5 هزار نیروی تذکر لسانی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی سلیم‌زاده یکشنبه شب در همایش تلاشگران عرصه امر به معروف و نهی از منکر که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، فعالیت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ستاد مرکزی از سال 1373 با دستور رهبر معظم انقلاب و زیر نظر ایشان فعالیت خود را به دبیری آیت‌الله جنتی آغاز کرده است.

وی افزود: نمایندگان ولی‌فقیه در هر استان ریاست شعبه‌های استانی این ستاد را بر عهده دارند و در قم هم حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی این مسئولیت را بر دوش گرفته‌اند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه چند معاونت برای این ستادها در نظر گرفته شده است، گفت: تشکیل شوراهای امر به معروف در هر مرکز درمانی و اداری یکی از مصوبات این ستاد است؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در حال حاضر مسئولیت معاونت ادارات و کارخانجات ستاد را که مراکز درمانی هم زیر نظر آن فعالیت می‌کنند، دارد.

وی ادامه داد: تبلیغ، پژوهش، آموزش و فعالیت‌های رسانه‌ای هم توسط معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم در دستور کار قرار دارد و حجت‌الاسلام اسکندری مسئول آن است.

سلیم‌زاده یکی از مهم‌ترین بخش‌های این ستاد را معاونت تشکل‌های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش اصناف و اعضای هیئت‌های مذهبی در قالب کار تشکیلاتی جزو وظایف معاونت مذکور است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم فعالیت معاونت اجرایی ستاد را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: لازم است دستگاه‌های انتظامی، نظامی و قضایی استان در قالبی هماهنگ با این ستاد فعالیت کنند که این معاونت کار مربوط به هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد و وظیفه پشتیبانی از آمران به معروف را هم بر عهده دارد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده نیروی انتظامی استان قم در بحث پشتیبانی از آمران به معروف گفت: در حال حاضر قم در این زمینه بهترین رتبه را دارد.

سلیم‌زاده با بیان اینکه آمران به معروف زیرپوشش نیروی انتظامی استان فعالیت می‌کنند، افزود: دادستانی و دادگستری استان هم پشتیبانی از این افراد را بر عهده دارند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با تاکید بر ترویج این فریضه الهی به عنوان تکلیفی همگانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده‌اند که فرهنگ «به من چه؟ به تو چه؟» باید از جامعه حذف شود.

وی افزود: در موضوع جامعه ناصحین استان قم هم در حال حاضر 5 هزار نفر از نیروهای تذکر لسانی در مساجد و در قالب هیئت‌ها فعالیت می‌کنند.

سلیم‌زاده با اشاره به پیشگامی استانداری قم در زمینه تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر گفت: این شوراها در همه ادارات و نهادهای قم تشکیل شده‌اند.

انتهای پیام/78004/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول