اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم رئیس فدراسیون

یک بانوی همدانی سکاندار اسکواش شد

برای نخستین بار در تاریخ ورزش رشته اسکواش یک بانوی همدانی به عنوان سرپرست این هیئت معرفی شد.

یک بانوی همدانی سکاندار اسکواش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک‌نفره (دو بازیکن) و دونفره (چهار بازیکن) در زمینی کاملاً احاطه‌ شده با دیوارهای معمولاً شیشه‌ای بازی می‌شود. شیشه‌ای بودن دیوارها تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌پذیر می‌کند.

یکی از دشواری‌های اسکواش این است که برخلاف دیگر ورزش‌های راکتی، توپ در اغلب اوقات از پشت سر بازیکن می‌آید و هدف اصلی این بازی، ضربه‌ای به توپ است که حریف نتواند به راحتی ضربه بعدی را به دیوار بزند و یا به دشواری واکنش نشان دهد.

به این توضیحات به راحتی می‌شود فهمید که این رشته ورزشی بسیار مهیج است و می‌تواند در صورت وجود سالن مخصوص و سخت‌افزار مناسب علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کند.

اسکواش از سال 1320 با ورود کارکنان انگلیسی شرکت نفت آبادان و ساخت سالن اسکواش برای آنان وارد ایران شد.

شهر‌های آبادان، اهواز، مسجد سلیمان و تهران پیشقدم برای راه‌اندازی اسکواش در ایران بودند که نخستین فدراسیون اسکواش ایران در سال 1353 آغاز به کار کرد اما به دلایلی پس از یک سال منحل شد و در سال 1372 دوباره راه‌اندازی شد.

در استان همدان ورزش اسکواش از دهه 80 با تشکیل هیئت آغاز به کار کرد و اسدالله بیات به عنوان نخستین رئیس هیئت در این رشته ورزشی فعالیت داشت.

بیات که در ماه‌های اخیر به افتخار بازنشستگی نائل شده و از کارهای دولتی فارغ آمده از مسند رئیس هیئت اسکواش استان استعفا کرده بود.

 از این رو برای ساماندهی به اوضاع هیئت اسکواش استان و بنا به پیشنهاد سید عبدی افتخاری مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان همدان یکی از اعضای هیئت قبلی برای سرپرست این هیئت به فدراسیون معرفی شده بود.

مسئولان فدراسیون اسکواش در پی عملکرد سه ساله مسئول قبلی هیئت که پویایی زیادی در اسکواش استان مشاهده نشد خواستار معرفی نفر جدید برای سرپرست هیئت اسکواش تا برگزاری مجمع انتخاباتی این هیئت شده بودند.

به تازگی مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش کشورمان طی حکمی فاطمه‌السادات شبیری را به عنوان سرپرست هیئت اسکواش استان همدان معرفی کرد.

شبیری که از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان همدان و دارای مدرک کارشناسی ارشد مشاوره است، دومین بانویی است که در کشور مسئولیت هیئت را در این رشته در اختیار می‌گیرد.

در حکم سلیمانی در تأیید سرپرستی شبیری در سمت سرپرستی هیئت اسکواش آمده « اسکواش باید با تدابیر و ارتباطات مستمرتان با نهادهای مختلف در جای جای استان جاری و ساری شده و بخش بزرگی از تلاش‌هایتان را به ساخت سالن‌های استاندارد در نقاط مستعد استان معطوف کنید تا به زودی شاهد شکوفایی این رشته زودبازده در شأن استانی مهمی چون همدان باشیم».

حضور نیروهای جوان در مسند هیئت‌های ورزشی و به روزرسانی اطلاعات در راستای پیشبرد رشته‌های مختلف ورزشی باعث رشد ورزش همگانی و قهرمانی در بین جوانان کشور به خصوص پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین خواهد شد.

به طور حتم حضور یک بانو در رأس هیئت ورزشی در جذب بانوان و مشارکت در رشته اسکواش تأثیرات زیادی خواهد داشت که امیدواریم به زودی خبرهای خوشی از رشته مفرح اسکواش در سطح استان همدان به گوش برسد.

انتهای پیام/89020/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول