اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

620 هزار نفر در آذربایجان شرقی زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی بیش از 620 هزار نفر زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که دو سوم این آمار در هشت ساله دولت‌های نهم و دهم اتفاق افتاده است.

620 هزار نفر در آذربایجان شرقی زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در دیدار با مدیران تامین اجتماعی به مناسبت 25 تیر، روز تامین اجتماعی با قدردانی از تمام تلاش‌هایی که برای بهبود معیشت و دلگرم نگه‌داشتن گروه‌های ضعیف، محروم و ناتوان جامعه صورت گرفته، افزود: جمع حاضر در حوزه‌ای خدمت می‌کنند که به تعبیر امام علی(ع)، بزرگترین بلاها را شامل می‌شود و این موضوع حاکی از وظیفه سنگینی است که بر عهده این عزیزان گذاشته شده است.

وی با بیان این که گسترش تامین اجتماعی نشانه پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: سیاست دولت در هشت سال گذشته این بوده است که گروه‌های ضعیف و محروم جامعه از وضعیت صدقه‌بگیری خارج شده و با خدماتی نظیر تامین اجتماعی، توانمند شوند.

علیرضابیگی با بیان این‌که تامین اجتماعی نویدبخش آینده‌ای امیدبخش و دلگرم‌کننده برای بخش مولد جامعه است که نیازمند حداقل پشتیبانی‌ها هستند، افزود: سازمان تامین اجتماعی چه در حوزه پشتیبانی و ارتقای شاخص‌ها و چه در حوزه افزایش دامنه فراگیری افراد تحت پوشش اقدامات قابل توجهی انجام داده است و در حال حاضر 47 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شصتمین سال تاسیس سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی بیش از 620 هزار نفر زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که دو سوم این آمار در هشت ساله دولت‌های نهم و دهم اتفاق افتاده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که در هشت سال گذشته به‌طور میانگین 50 هزار شغل مشمول خدمات تامین اجتماعی در استان ایجاد شده که این، غیر از مشاغلی مانند کارگران ساختمانی شاغل در 95 هزار واحد مسکن مهر و 115 هزار واحد مقاوم‌سازی‌شده روستایی است.

علیرضابیگی تصریح کرد: ایجاد 50 هزار شغل در سال جواب کسانی است که سیاه‌نمایی می‌کنند و گزارش‌های غیر واقعی به مسئولان ارایه می‌کنند و این افراد باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان هم اقدامات تاثیرگذاری داشته، تاکید کرد: قطعا تلاش این سازمان باید به سمت توسعه دامنه خدمات و توانمندی گروه‌های ضعیف جامعه باشد.

وی گفت: تامین اجتماعی در کنار خدماتی مانند بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از شاخصه‌های گسترش عدالت اجتماعی هستند که آذربایجان شرقی در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

علیرضابیگی همچنین از نقش تاثیرگذار سازمان تامین اجتماعی در خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ارسباران و همچنین حل مشکلات واحدهای تولیدی در قابل ستاد تسهیل قدردانی کرد.

وی از حل مشکل بیمارستان 300 تختخوابی تامین اجتماعی نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه زمین مناسب برای احداث این بیمارستان در مجاورت بزرگراه تبریز ـ سهند تامین شده و امیدواریم به زودی این پروژه هم به نتیجه برسد. 

انتهای پیام/60002/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول