اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان:

60 درصد جمعیت اصفهان زیرپوشش درمان تامین اجتماعی هستند

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان با بیان اینکه بیش از 60 درصد جمعیت استان زیرپوشش درمان تامین اجتماعی هستند، گفت: در حال حاضر سه میلیون و 16 هزار نفر در استان از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی تامین اجتماعی هستند.

60 درصد جمعیت اصفهان زیرپوشش درمان تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین عطایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اهداف و چشم‌انداز مدیریت تأمین اجتماعی اظهار کرد: این مدیریت با استفاده از توان علمی کارکنان و  اصول علمی، توجه به نیاز‌های بیماران و استفاده بهینه از منابع در تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامتی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تلاش می‌کند.

*‌ ارتقای خدمات درمانی متناسب با نیاز‌ها و منابع

وی به مهمترین اهداف و رویکرد‌های این مجموعه در سطح کشور اشاره و ادامه داد: دست‌یابی به مجموعه‌ای دانش‌مدار، کار‌آمد، امانت‌دار و پاسخگو در راستای اعتلای کرامت انسانی، سهولت و سرعت در دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات درمانی، پویا‌سازی ساختار اداری و توسعه و ارتقای خدمات درمانی متناسب با نیاز‌ها و منابع از مهمترین اهداف مدیریت درمان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تعداد افراد زیر پوشش مدیریت درمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیون و 16 هزار نفر در سطح استان از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی تامین اجتماعی هستند.

وی با تاکید بر اینکه البته تعداد بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی تامین اجتماعی در استان بدون احتساب شهر‌های کاشان و آران و بیدگل حدود دو میلیون و 710 هزار نفر است، اضافه کرد: بیش از 60 درصد جمعیت استان زیرپوشش درمان تامین اجتماعی قرار دارند.

عطایی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان از امکانات تشخیصی و درمانی مطلوبی برخوردار است، تاکید کرد: با توجه به این موضوع تعدادی از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان‌های همجوار برای تأمین نیاز‌های تشخیصی و درمانی خود به مراکز درمانی استان اصفهان و به ویژه شهر اصفهان مراجعه می‌کنند.

وی به روند رشد جمعیت بیمه‌شده تامین اجتماعی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در اسفند ماه سال گذشته نسبت به اسفند ماه سال 1390 حدود 163 هزار بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی و تبعی داشته است.

*‌ 60 درصد جمعیت اصفهان بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه نسبت جمعیت زیرپوشش درمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: در سال 1385 نسبت جمعیت بیمه‌شده تامین اجتماعی نسبت به کل جمعیت استان 53 درصد بوده، اما در سال گذشته این آمار به بیش از 60 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان به منظور پاسخگویی به نیاز‌های تشخیصی و درمانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و سایر مراجعان در بخش درمان مستقیم سه بیمارستان با مجموع 876 تخت مصوب، 26 پلی‌کلینیک و درمانگاه خصوصی و عمومی دارد.

*‌ 28 هزار و 300 نفر در شهرستان نطنز از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هستند

عطایی با بیان اینکه بیمارستان‌های دکتر شریعی، دکتری غرضی و حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد از بیمارستان‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی است، ادامه داد: افتتاح درمانگاه شهدای نطنز در بهمن ماه سال گذشته یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این مجموعه محسوب می‌شود و در حال حاضر حدود 28 هزار و 300 نفر در شهرستان نطنز از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش درمان غیر‌مستقیم بیش از چهار هزار و 450 مرکز برای خرید خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان با دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان قرارداد دارند، تصریح کرد: همچنین سه هزار پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک طرف قرارداد تأمین اجتماعی استان هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به هزینه‌های انجام شده برای درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان اضافه کرد: در سال گذشته حدود 143 میلیارد و 23 میلیون تومان در بخش درمان مستقیم مدیریت درمان تامین اجتماعی هزینه شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در سال گذشته در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی 13 میلیارد و 341 میلیون تومان برای دارو، 11 میلیارد و 335 میلیون تومان برای مواد مصرفی پزشکی و دو میلیارد و 122 میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی هزینه شده است.

*‌ سال گذشته 263 میلیارد و 441 میلیون تومان در بخش درمان غیر‌مستقیم تامین اجتماعی هزینه شد

عطایی افزود: در سال گذشته حدود 263 میلیارد و 441 میلیون تومان در بخش درمان غیر‌مستقیم برای صورت حساب‌ها و نسخه‌های سرپایی بیمه‌شدگان در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: در سال گذشته  114 میلیارد و 998 میلیون تومان در بخش صورت حساب بستری بیماران، حدود 50 میلیارد و 705 میلیون تومان برای نسخه‌های پزشکان، حدود 56 میلیارد . 194 میلیون تومان برای داروخانه‌ها، حدود 28 میلیارد و 804 میلیون تومان برای مراکز پاراکلینیک و حدود شش میلیارد و 644 میلیون تومان برای خسارات متفرقه در بخش درمان غیر‌مستقیم تامین اجتماعی هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته در دو بخش درمان مستقیم و غیر‌مستقیم تامین اجتماعی استان 406 میلیارد و 463 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: در سال 90 نیز 311 میلیارد و 497 میلیون تومان در مدیریت تامین اجتماعی استان هزینه شده است.

عطایی به توسعه بخش درمان تامین اجتماعی در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در بخش درمان غیر‌مستقیم بیش از 85 درصد امکانات و تسهیلات تشخیصی و درمانی فعال استان با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارند.

*‌ 70 درصد شهرستان‌های اصفهان مرکز درمانی ملکی تامین اجتماعی دارند

وی با بیان اینکه در بخش درمان مستقیم به لحاظ رعایت سطح‌بندی ارائه خدمات تشخیصی و درمان سازمان تامین اجتماعی در اکثر شهرستان‌های استان مرکز درمانی تامین اجتماعی ملکی وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد شهرستان‌های استان دارای مرکز درمانی ملکی تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه توسعه و اصلاح ساختار فیزیکی تعدادی از مراکز بیمارستانی و درمانگاهی تامین اجتماعی با توجه به روند رشد مراجعات بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در حال پیگیری است، اضافه کرد: تعمیرات اساسی درمانگاه میمه، اجرای چهار آسانسور برای درمانگاه‌های شاهین‌شهر، خوراسگان، شهید ملکوتی و گلپایگان و تعمیرات اساسی بیمارستان دکتر شریعتی از جمله این موارد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعمیرات اساسی انجام شده در مراکز تابعه این مدیریت در سال گذشته تاکید کرد: تجهیز سه بیمارستان به دستگاه بی‌خطر‌‌سازی زباله با تامین فضای لازم با اعتبار 300 میلیون تومان، تعمیرات اساسی درمانگاه نطنز به منظور بهره‌برداری از این درمانگاه با اعتبار 100 میلیون تومان و تعمیرات اساسی درمانگاه نائین با اعتبار 60 میلیون تومان از جمله این تعمیرات اساسی انجام شده در مراکز تابعه این مدیریت به شمار می‌رود.

*‌ مرکز دندانپزشکی ولی‌عصر (عج) بالاترین مراجعات دندانپزشکی را در کشور دارد

عطایی با تاکید بر اینکه همچنین در سال گذشته با اعتبار 50 میلیون تومان تعمیرات اساسی در مرکز دندانپزشکی ولی‌عصر (عج) صورت گرفته است و این مرکز بالاترین مراجعات دندانپزشکی را در کشور دارد، افزود: در سال گذشته برای تعمیرات اساسی مراکز درمانی تابعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان از محل بودجه جاری و سایر منابع بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

وی به تعمیرات اساسی پیش‌بینی شده مراکز درمانی تابعه تأمین اجتماعی استان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: تعمیرات اساسی بیمارستان دکتر شریعتی با پیش‌بینی 750 میلیون تومان، تعمیرات اساسی بیمارستان دکتر غرضی با پیش‌بینی 480 میلیون تومان، تعمیرات اساسی بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) با پیش‌بینی 560 میلیون تومان، تعمیرات اساسی درمانگاه شماره چهار اصفهان با پیش‌بینی 150 میلیون تومان و تعمیرات اساسی پلی‌کلینیک زرین‌شهر با 100 میلیون تومان اعتبار از جمله این موارد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های ساختمانی در دست اقدام و پیگیری برای احداث مراکز درمانی اظهار کرد: احداث پلی‌کلینیک تخصصی نجف‌آباد با 45 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، احداث درمانگاه تخصصی رهنان با 35 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، احداث پلی‌کلینیک تخصصی غرضی اصفهان با 50 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز و تخریب و احداث بیمارستان دکتر شریعتی به صورت فاز به فاز از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

*‌ 70 بازرسی مدون و سرزده از مراکز درمانی تأمین اجتماعی انجام شده است

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 70 مورد بازرسی مدون و سر‌زده از مراکز درمانی ملکی شامل سه بیمارستان و 26 درمانگاه انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر هر سه بیمارستان موفق به استقرار سیستم مدیریت کیفیت شده‌اند و آزمایشگاه هر یک از این بیمارستان‌ها نیز لوح کیفیت از آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده‌اند.

عطایی با تاکید بر اینکه همچنین طی سال‌های گذشته در بخش درمان غیر‌مستقیم نیز واحد بازرسی حدود 12 هزار مورد از بازرسی از مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد انجام داده است، تصریح کرد: در سال گذشته نرخ سزارین بیمارستان‌های تابعه تامین اجتماعی استان نسبت به سال 1390 بیش از دو درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/63004/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول