اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان:

هزینه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کردستان 58 میلیارد تومان است

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان با بیان اینکه خدمات حوزه درمان تامین اجتماعی در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم به جامعه هدف ارائه می‌شود گفت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 58 میلیارد تومان در این راستا در استان هزینه شده است.

هزینه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کردستان 58 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هوشنگ پیرفلاح بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان تامین اجتماعی و مدیریت درمان استان با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: مدیریت درمان استان به عنوان دومین متولی امور درمانی و نخستین خریدار خدمت ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان خود را در دو حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم بر عهده دارد.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 700 هزار نفر از جمعیت بیمه شده استان از خدمات متنوع مدیریت درمان تامین اجتماعی بهره‌مند بوده وبه صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان تصریح کرد:‌ در بخش مستقیم بیمه شده‌ای که دارای دفترچه خدمات درمانی تامین اجتماعی است می‌تواند بدون پرداخت وجه تمامی خدمات مورد نیاز خود را با مراجعه به مراکز درمانی ملکی متعلق به سازمان دریافت کند.

به گفته پیرفلاح، 2 بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی‌کلینیک تخصصی در سنندج و 2 درمانگاه عمومی در شهرستان بیجار و قروه مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان را تشکیل می‌دهند.

وی به ساخت یک درمانگاه عمومی در شهرستان مریوان اشاره کرد و افزود:‌ ساخت این درمانگاه جزو پروژه‌های توسعه‌ای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال‌جاری است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: وضعیت مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی استان در مقایسه با کشور از لحاظ تعداد و کیفیت مطلوب بوده و کردستان در این زمینه جزو استان‌های برخوردار محسوب می‌شود.

به گفته پیرفلاح، از لحاظ شاخص کیفی به ازای هر 3 هزار و 500 نفر بیمه شده یک تخت فعال ملکی در استان وجود دارد که نسبت به میانگین کشوری که یک تخت به ازای هر 4 هزار و 500 نفر است وضعیت بهتری داریم.

وی در ادامه به آمار مراجعین به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تامین اجتماعی در سال گذشته پرداخت و افزود: تعداد مراجعین سرپایی به مراکز ملکی شامل پزشکان عمومی، متخصصین و دندانپزشک 682 هزار و 863 نفر بوده است.

به گفته مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان، این آمار در سه ماهه نخست امسال 178 هزار و 950 نفر است که نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

پیرفلاح افزود:‌ بار مراجعان به مراکز پارکلینیکی سازمان شامل داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی در سال گذشته 712 هزار و 454 نفر و در سه ماهه امسال 175 هزار و 550 نفر بوده است.

وی با اشاره به بستری شدن 18 ‌هزار و 381 نفر در بیمارستان‌های سقز و سنندج تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز 4 هزار و 500 نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در این مراکز درمانی بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان افزود: 10 هزار و 348 نفر در سال گذشته و 2 هزار و 400 نفر نیز در سه ماهه اول سال‌جاری در مراکز ملکی سازمان در استان تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

به گفته پیرفلاح، برای ارائه خدمات درمانی به این تعداد بیمه شده در مجموع اعتباری بالغ بر 29 میلیارد و 500 میلیون تومان طی سال گذشته و امسال هزینه شده است.

وی به خدمات ارائه شده مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در بخش غیرمستقیم در استان اشاره کرد و افزود: 3 میلیون و 600 هزار نفر از بیمه شدگان استان در سال گذشته به 566 مرکز خصوصی و دولتی طرف قرار داد سازمان مراجعه کرده‌اند.

به گفته مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان، 35 هزار و 272 نفر در سال گذشته و 9 هزار و 17 نفر نیز در سال‌جاری در این مراکز بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

پیرفلاح با بیان اینکه 19 هزار و 400 نفر از بیمه شدگان در سال گذشته در مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در استان تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند افزود: امسال نیز 5 هزار مورد عمل جراحی در این مراکز برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر 34 میلیارد در سال‌ گذشته و 9 میلیارد تومان در سه ماهه نخست امسال برای بیمه‌شدگان در بخش درمان غیرمستقیم در استان هزینه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: ‌با توجه به اینکه تعدادی از خدمات فوق‌تخصصی در استان امکان پذیر نیست بیمه شدگان از طریق مراکز درمانی استان‌های دیگر این خدمات را دریافت و خسارت را از مدریت درمان بازپس گرفته‌اند.

پیرفلاح در پایان تصریح کرد:  در همین راستا اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان به 2 هزار و 257 بیمار توسط مدیریت درمان اداره‌کل تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول