اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از کمبود روحانی در شهرستان‌های شرقی کرمان

مناطق شرق کرمان به افسران جنگ نرم نیاز دارد/کمبود امکانات سدی در برابر برنامه‌های فرهنگی

شهرستان‌های شرقی استان کرمان در حالی با کمبود روحانی به عنوان افسران جنگ نرم مواجه هستند که این مناطق شرایط حساسی از نظر موقعیت جغرافیایی و دینی - مذهبی دارند.

مناطق شرق کرمان به افسران جنگ نرم نیاز دارد/کمبود امکانات سدی در برابر برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، شهرستان‌های شرقی استان کرمان با توجه به موقعیت جغرافیایی و دینی - مذهبی و همجواری با استان سیستان و بلوچستان شرایط حساسی دارند، اما حضور روحانیان به عنوان افسران جنگ نرم در این مناطق کمرنگ است.

مناطق شرقی کرمان به روحانیان دائم نیاز دارد

امام جمعه نرماشیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شرایط بد آب و هوایی، نبود امکانات و عدم تکمیل خانه‌های عالم سبب کاهش حضور دائمی روحانیان در مناطق شرق استان کرمان شده است.

حجت‌الاسلام روح‌الله ایرانژاد ابراز داشت: گرمای شدید هوا و نبود امکانات رفاهی و کمبود اعتبارات فرهنگی سبب شده است تا روحانیان نسبت به حضور دائمی در شرق استان کرمان استقبال خوبی نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه شرق استان کرمان از نظر موقعیت جغرافیایی و دینی - مذهبی شرایط بسیار حساسی را دارد، حضور دائم روحانیت معظم به عنوان افسران جنگ نرم در این مناطق بسیار ضروری است.

امام جمعه نرماشیر با تقدیر از اداره اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه اعزام روحانیان به صورت موقت به شهرستان‌های شرقی استان کرمان گفت: در ایام خاص ملی و مذهبی به کمک روحانیان اعزامی به مناطق مختلف برنامه‌های خوبی برگزار می‌شود، اما این خطه محروم نیاز به حضور دائم روحانیان دارد.

طلاب احساس خطر کنند

ایرانژاد ابراز داشت: ما امروز در جنگ نرم قرار داریم و شرایط جنگ با زندگی عادی کاملا متفاوت است، لذا نباید گرمای هوا، نبود امکانات و کمبود بودجه‌های فرهنگی مانع انجام کارهای فرهنگی در مناطق کم برخورداری مانند نرماشیر شود.

امام جمعه نرماشیر تصریح کرد: بعضی از مشکلات علاوه بر شرایط سخت آب و هوایی مانند کمبود خانه‌های عالم در بعضی از روستاهای شهرستان این مشکل را مضاعف کرده است.

ایرانژاد تصریح کرد: بارها نسبت به فعالیت فرقه‌های ضاله در شرق استان کرمان هشدار داده‌ایم و همگان از این موضوع آگاه هستند، آیا زمان آن نرسیده که جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه در شرایط ویژه فعلی برای دین احساس خطر کنند و مدتی را در شرایط بد آب و هوایی و نبود امکانات کنار مردم باشند و اعتقادات دینی آنها را تقویت کنند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفت: رزمنده واقعی کسی است که خود را در هر شرایط در خدمت به اسلام و دین ببیند و ادای دین و تکلیف را بر اساس شرایط آب و هوایی و امکانات نسنجد.

مردم روزه‌دار روستاهای روداب چشم‌انتظار روحانی

امام جمعه بخش روداب نرماشیر هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تعدادی از روستاهای بخش روداب در ایام ماه مبارک رمضان روحانی ندارند و مردم این روستاها همچنان در انتظار حضور روحانیت معزز هستند.

حجت‌الاسلام سید مهدی مصطفویان افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تقویت اعتقادات است و روحانیت معزز باید به شرق استان کرمان هم توجه کنند.

وی به کمک‌های ارائه شده به نیازمندان و مساجد روداب در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ابراز داشت: با بهره‌گیری از کمک خیران غیربومی تعدادی سبد کالا به نیازمندان اهدا و همچنین تعداد زیادی قرآن کریم، مفاتیح و رساله در مساجد بخش روداب توزیع شد.

--------------------------

گزارش از شاهرخ دهقان

--------------------------

انتهای پیام/80026/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول