اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان خبر داد

سرمایه‌گذاری 24 هزار میلیارد ریالی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هرمزگان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از سرمایه‌گذاری 24 هزار و 383 میلیارد ریالی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 24 هزار میلیارد ریالی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالامیر بصری عصر امروز در نشستی پیرامون عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: استان هرمزگان دارای 13 شهرک و چهار ناحیه صنعتی و همچنین 6 ناحیه صنعتی جدید در دست احداث و اقدام است که مساحت کل اراضی در اختیار این شرکت برابر با 2209 هکتار با فاز عملیاتی بالغ بر 950 هکتار و زمین صنعتی 681 هکتار است. 

وی ابراز داشت: تعداد کل قرارداد واگذاری 657 قرار داد با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 24 هزار و 383 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 10 هزار و 690 نفر است. 

به گفته این مسئول، از این تعداد قرارداد 322 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری هزار و 171 میلیارد ریال با توان اشتغال پنج هزار و 242 نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، بهره‌برداری شده است. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان یادآور شد: عملکرد این شرکت در سال 91 تعداد 52 قرارداد واگذاری با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 270 هزار و 526 میلیون ریال و پیش‌بینی اشتغال 541 نفر بوده که تعداد 29 واحد صنعتی با اشتغال 304 نفر در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است. 

بصری در ادامه خاطرنشان کرد: قرارداد واگذاری در سه ماهه سال 91 تعداد 9 قرارداد با واگذاری سه هکتار زمین بوده که در مقایسه با سه ماهه نخست سال جاری که تعداد 21 قرارداد زمینه واگذاری 34.5 هکتار زمین به متقاضیان را فراهم آورده است از رشد 133 درصدی نسبت به سه ماهه سال گذشته برخوردار است. 

وی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط واحد تملک و اسناد این شرکت سند تفکیکی شهرک صنعتی خلیج فارس به مساحت 786 هکتار به تعداد هزار و 439 قطعه تفکیکی از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بندرعباس اخذ شد. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان اذعان داشت: در حال حاضر نیز سند تفکیکی شهرک صنعتی گمبرون به مساحت 600 هکتار نیز از طریق اداره ثبت اسناد شهرستان فوق در دست اقدام است که در مرحله تنظیم صورت نشست تفکیکی است. 

بصری در خصوص عملکرد این شرکت در حوزه صنایع کوچک نیز ابراز داشت: این شرکت در سال 91 تعداد 17 طرح صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان جهت اخذ تسهیلات از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی به بانک‌های ملی، ملت و توسعه تعاون در قالب تسهیلات، ایجاد، تکمیل، توسعه، سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی معرفی کرده است. 

وی اضافه کرد: از این طرح‌ها تعداد 11 طرح صنعتی موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ 11 هزار و 750 میلیون ریال است. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان اضافه کرد: مابقی طرح‌ها در مراحل تشکیل و تکمیل پرونده جهت اخذ تسهیلات فوق هستند. 

بصری یادآور شد: این شرکت جهت بالا بردن سطح دانش و مهارت‌های واحدهای صنعتی و برگزاری دوره‌های متناسب با نیاز این واحدها با اجرای پروژه‌های نیاز سنجی آموزشی، دوره‌های مختلفی در زمینه‌های مدیریت، کارآفرینی و مهارتی با برگزاری 22 دوره آموزشی تعداد 453 نفر در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند. 

وی متذکر شد: در سال گذشته تعداد 9 تور صنعتی برای مدیران واحدهای صنعتی برگزار شد که تعداد 73 نفر در این تورها شرکت کرده‌اند. 

این مسئول، هدف از این تورهای صنعتی را آشنا شدن واحدهای صنعتی با صنایع بزرگ و مختلف، آشنا شدن مدیران واحدهای صنعتی با یکدیگر، ایجاد انگیزه برای رقابت، ارتباط نزدیک واحدهای صنعتی با دیگر واحدهای صنعتی کشور، استفاده از تجارب واحدهای صنعتی بزرگ، آشنایی با علل موفقیت، تبادل نظرات ما بین همدیگر و آشنایی با نحوه بازاریابی برشمرد. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان، یکی از  اهداف تشکیل شهرک‌ها و نواحی صنعتی را فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت تسریع در اجرای طرح‌های صنعتی ( شبکه توزیع آب، برق، تلفن، خیابان کشی، تامین آب و برق و سایر موارد ) عنوان کرد. 

وی در پایان بیان داشت: بیشترین تولیدات استان در صنایع فلزی، شیمیایی و غذایی متمرکز است و بیشترین مصرف تولیدات استان در داخل و استان‌های همجوار است. 

انتهای پیام/88007/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول