اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان:

اختیار اجرای نیم درصد بودجه فعالیت‌های قرآنی در دست مسئولان است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اختیار اجرای نیم درصد بودجه فعالیت‌های قرآنی در دست مسئولان است.

اختیار اجرای نیم درصد بودجه فعالیت‌های قرآنی در دست مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی شامگاه گذشته در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان همچنان در تاریخ درخشندگی خود را نشان داده و در این دوره نیز با برگزاری دهمین دوره از نمایشگاه قرآن آن را به منصه ظهور رسانید.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دومین استان پس از تهران در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت است، عنوان کرد: 175 مشارکت‌کننده از موسسات قرآنی در استان اصفهان و 400 مرکز قرآنی در روستاها در استان اصفهان فعالیت دارند که تعدادی از آنها با شرکت در این نمایشگاه فعالیت‌های خود را به عرصه ظهور رسانده‌اند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان داشتن ضعف و کاستی‌هایی را یادآور و قابل تامل دانست و اضافه کرد: نیم درصد بودجه‌ای که برای انجام فعالیت‌های قرآنی در مجلس به تصویب نرسید یکی از نکات ضعفی است که نیاز به بازنگری دارد.

این مسئول ادامه داد: اگر مجلس شورای اسلامی نیم درصد بودجه به فعالیت‌های قرآنی را تصویب نکرد، اما اختیارات را داد و این اختیار در دست مسئولان است تا بتوانند این مقدار را با تدبر خود احیاء کنند.

قطبی به فعالیت‌های فراموش شده‌ای اشاره و تاکید کرد: توجه به ترجمه، تفسیر و فعالیت‌های پژوهشی کم‌ رنگ شده که جای تامل بیشتری دارد.

وی با اشاره به سبک زندگی که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده، افزود: سبک زندگی باید قرآنی باشد و تنها با قرآن می‌توان سبک زندگی انسان را به بالاترین درجه رساند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: آموزش قرآن گامی برای فهم و فهم نیز قدمی دیگر برای یافتن الگوها برای روش‌های زندگی است.

این مسئول استخراج سبک زندگی از متن قرآن را برشمرد و گفت: سبک معاشرت، ازدواج، معیشت، کار، رفت و آمد، مدیریت، تغذیه و تحصیل و بسیاری از موارد دیگر از قرآن استخراج می‌شود تا به درستی ادعا کنیم که در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم.

قطبی اذعان داشت: استان اصفهان فعالیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف قرآنی دارد و دو دانشگاه قرآنی از افتخارات این استان است.

وی در پایان حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی را به عنوان معاونت قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و ایجاد این پست جدید در این اداره را معرفی کردند.

انتهای پیام/63007/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول