اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برخی اطلاعات مدیران به محرومیت‌زایی کمک می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از دلایل عدم توسعه و محرومیت در این استان اطلاعات غلطی است که مدیران از وضعیت مناطق خود می‌دهند.

برخی اطلاعات مدیران به محرومیت‌زایی کمک می‌کند

سید حسین صابری در حاشیه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: برخی از طرح‌ها در استان توجیه ندارند که بر اساس خرد جمعی در شورای برنامه‌ریزی به آن‌ها رای نمی‌دهیم.

وی با بیان این‌که هیچ‌گاه با نظر شخصی مصوبه‌ای را تایید و یا رد نمی‌کنیم، ادامه داد: برای مثال یک طرح شن و ماسه در منطقه‌ای مانند کاکان چه توجیهی می‌تواند داشته باشد، منطقه‌ای که 6 ماه از سال یخبندان است و 6 ماه دیگر به دلیل منطقه گردشگری بودن امکان تردد خودروهای سنگین حمل بار در آن وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل محرومیت و عدم توسعه در استان را مربوط به آمارهای غلط دانست و گفت: مدیران برخی مواقع اطلاعات درستی از وضعیت موجود در شهرستان‌ها یا مناطق خود نمی‌دهند که این گونه آمار کار را برای تقسیم اعتبارات به صورت عادلانه مشکل می‌کند.

صابری این کار را به ضرر مناطق مختلف دانست و گفت: اگر اطلاعات درستی ارائه می‌کردند اکنون در یک منطقه مدارس مازاد نداشتیم و در منطقه‌ای دیگر دانش‌آموزان مجبور باشند در کانکس درس بخوانند.

مسئول ارشد اجرایی در این استان ادامه داد: همین آمار غلط است که موجب می‌شود شاخص آسفالت در روستاهای یک شهرستان 85 درصد و شاخص آسفالت در روستاهای شهرستان دیگر 37 درصد باشد.

وی افزود: معتقدم به عنوان یک مدیر اگر ضعف‌های خود را اقرار کنیم توفیق بیشتری خواهیم داشت و امروز یکی از ضعف‌های ما مدیران ارائه آمار غلط و غیر واقعی است که یا به عمد بوده و یا این‌که به علت سهل‌انگاری و کم‌کاری چنین آمارهایی رقم می‌خورد.

صابری آمار و ارقام را پایه و اساس تصمیم‌گیری‌ها دانست و گفت: اگر این آمار و ارقام صحیح و واقعی نباشد چه موقع می‌توانیم برنامه درستی برای توسعه و محرومیت‌زدایی داشته باشیم.

وی به برخی استانداردها اشاره کرد و افزود: برای مثال در استانداردها داریم که یک دانش‌آموز ابتدایی نباید بیش از 500 متر پیاده‌روی داشته باشد که اگر آمار اشتباه در مورد مدارس و پراکندگی آن‌ها بدهیم چه کسی جوابگوی دانش‌آموزی خواهد بود که با آمار غلط ما باید مسیری چند برابر را طی کند.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول