اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

علت اصلی محرومیت کهگیلویه و بویراحمد فرار سرمایه‌گذار است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از دلایل مهمی که این استان با محرومیت روبه‌رو شده ایجاد شرایطی برای فرار سرمایه‌گذار است.

علت اصلی محرومیت کهگیلویه و بویراحمد فرار سرمایه‌گذار است

سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: برخی از روی اخلاص و درد، استانی با حجم بالای فرصت‌ها را محروم می‌خوانند در حالی‌ که محرومیت اصلی فراهم نکردن فضا و فراری دادن بخش خصوصی و سرمایه‌گذار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه حل خروج استان از اقتصاد تک محصولی پهن کردن فرش قرمز برای بخش خصوصی و دعوت سرمایه‌گذار است در خصوص راه‌اندازی معدن فسفات چرام گفت: راه‌اندازی این معدن می‌تواند کشور را از واردات 85 درصدی فسفات بی‌نیاز کند.

وی افزود: سرمایه‌گذار این طرح با تولید و فرآوری فسفات و رفع نیاز کشور در خصوص فسفات، سردمدار اقتصاد مقاومتی می‌شود علاوه بر اینکه در توسعه اقتصاد استان و اشتغالزایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

صابری اظهار داشت: باید شرایط به نحوی برای سرمایه‌گذار فراهم شود که به همکاری مدیران استانی اعتماد کند و دلسرد نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان را در زمینه معادن غنی و دارای استعداد استثنایی عنوان کرد و گفت: توسعه معادن فسفات،گچ، مس و راه‌اندازی پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت در این مرحله لازم است.

وی به بازدید از معادن سلستین بهمئی اشاره کرد و گفت: عملیات اکتشاف این معدن دو سال است که شروع شده و در زمینه بهره‌برداری از این معدن بر اساس تصمیمات و اقدامات گذشته عمل می‌شود.

صابری اظهار داشت: بعد از پرداخت حقوق عمومی، هزینه اکتشاف و بهای زمین واگذار شده مطابق قانون توسط متقاضی، حق بهره‌برداری به وی واگذار و سایر شرایط جهت آغاز عملیات بهره‌برداری فراهم شود.

وی به بازدید صورت گرفته از معادن سلستین بهمئی اشاره کرد و اظهار داشت: در سه نقطه از شهرستان بهمئی معادن سلستین کشف شده که هر سه مورد پروانه بهره‌برداری دارند.

انتهای پیام/82015/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول