اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب

دومین همایش دوسالانه انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت برگزار شد

دومین همایش دوسالانه انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد امشب با حضور میر جلال‌الدین کزازی در سالن همایش‌های اداره ارشاد کهگیلویه برگزار شد.

دومین همایش دوسالانه انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، امشب و با حضور جمعی از مسئولان استانی، انجمن اهل قلم استان و با حضور استاد ادب پارسی میر جلال‌الدین کزازی، دومین همایش دوسالانه انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد با موضوع ارزش قلم در دهدشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، کرامت کریمی، رئیس انجمن اهل قلم کهگیلویه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت فعالیت‌های ادبی پیشرفت‌های شگرفی داشته است، اظهار داشت: هم‌اکنون چهار انجمن اهل قلم در سطح شهرستان‌های استان مشغول فعالیت هستند.

کریمی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های علمی و ادبی میهمان ویژه دومین همایش دوسالانه انجمن اهل قلم، ابراز داشت: کزازی استاد و اسطوره ادب پارسی در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود.

در ادامه، میر جلاالدین کزازی با بیان اینکه بسیار خوشحال و خرسند است که برای نخستین بار به میان مردمان کهگیلویه و بویراحمد آمده، افزود: این استان گرچه به لحاظ گستره بزرگ نیست، اما کاملاً پیداست که مردمانی با روح بزرگ و ادب دوست در این دیار زیست می‌کنند که ارج و ارزش قلم و ادب را به نیک می‌دانند

کزازی در ادامه با اشاره به اینکه انسان اندیشمند انسانی است که قلم را ارج می‌نهد و پاس قلم  را می‌شناسد، گفت: مردانی که در پهنه روزگار آوازه بلند یافته‌اند و همگان آنان را گرامی می‌دارند و پرشور می‌ستایندشان، مردان اهل قلم بوده‌اند.

این استاد برجسته ادب پارسی عنوان کرد: باید بدانیم و بر سپهر گردون نیز مانده است که قلم آشوبنده و ویرانگر قلم نیست و در تاریخ نیز چنین نویسندگانی هیچ ارج و مقامی نداشته‌اند.

چهره ماندگار ادب پارسی همچنین ابراز کرد: قلم ابزاری است که اندیشه و سرشت آدمی را پایایی می‌بخشد.

کزازی، قلم را ابزار ثبت اندیشه‌ها دانست و افزود: پیش از پیدایش قلم اندیشه‌های فراوانی بر باد می‌رفت و با پیدایی قلم پسینیان از اندیشه‌های پیشینیان خویش بهره بردند و می‌برند.

وی در پایان با سپاسگزاری از همه کسانی که در پایه‌گذاری انجمن اهل قلم استان و شهرستان‌ها تلاش کردند، متذکر شد: همین خود نشان می‌دهد که مردمان این سرزمین به ریشه‌های تاریخی تنومند خویش افتخار می‌کنند و تلاش می‌کنند که آنها را ارج نهند.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از فعالان انجمن اهل قلم استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/82008/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول