اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دهدشت خبر داد

پیشرفت 40 درصدی ساماندهی میدان مرکزی دهدشت

شهردار دهدشت با اشاره به پیشرفت 40 درصدی ساماندهی میدان مرکزی دهدشت، گفت: در طراحی این میدان از دانش روز و نیز معماری نوین شهری استفاده شده است.

پیشرفت 40 درصدی ساماندهی میدان مرکزی دهدشت

سید حجت‌الله تقوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به عدم وجود پارک‌های بزرگ و مجهز در شهر دهدشت اظهار کرد: متأسفانه از گذشته کسی به فکر رفع این مشکل نبود.

شهردار دهدشت با اشاره به ضرورت ایجاد پارکی بزرگ و در خور شان مردم دهدشت شهرداری طرح احداث پارک بزرگ ولایت دهدشت را ارائه داد، اضافه کرد: فاز اول این پارک در فضایی به میزان 10 هکتار به زودی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طراحی پارک ولایت دهدشت انجام گرفته و کار عملیاتی به زودی انجام می‌گیرد، اضافه کرد: بعد از پایان فاز اول این پروژه فاز دوم با مساحتی معادل 27 هکتار انجام خواهد شد.

شهردار دهدشت از مسئولان استانی خواست که به جهت نیاز شدید شهروندان دهدشتی به پارک‌های بزرگ تمام تلاش خود را برای حمایت از این طرح به کار گیرند.

طرح پارک بزرگ ولایت دهدشت

تقوی با بیان اینکه سعی شده در طراحی این پارک استانداردهای لازم به کار گرفته شود، افزود: در طراحی این پارک زمین ورزشی، پیست اسکیت، پارک کودک، کافه سنتی، پارکینگ، دریاچه مصنوعی و آمفی تئاتر روباز در نظر گرفته شده است.

شهردار دهدشت همچنین گریزی به برخی شائبه‌ها پیرامون میدان مرکزی شهر دهدشت زد و افزود: ساماندهی و بازسازی میدان مرکزی حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود پارک در سطح شهر دهدشت مردم اوقات فراغت خود در این میدان بسر می‌کنند؛ به همین جهت سعی کردیم که ساماندهی میدان مرکزی در فاز انجام گیرد و بعد از اینکه پارکی در خور شأن مردم دهدشت احداث شد، فاز دوم ساماندهی میدان نیز انجام خواهد شد.

تقوی با بیان این مطلب که در فاز اول ساماندهی میدان مرکزی محوطه اطراف این میدان بازسازی می‌شود، بیان کرد: سعی شده به صورت کاملاً کارشناسی و با به‌کارگیری معماری ایرانی طراحی شود.

طرح ساماندهی میدان مرکزی دهدشت

وی تصریح کرد: اصولاً وجود پارک در مرکز شهر و جایی که بیشترین ترافیک و آلودگی صوتی وجود دارد، کارشناسی نیست و با توجه به فضای بزرگی که میدان مرکزی شهر دهدشت به خود اختصاص داده بود سعی شد طراحی زیبا و البته سنتی برای این میدان توسط مهندسان معمار هم‌استانی انجام گیرد.

شهردار دهدشت گفت: در طراحی میدان مرکزی علاوه بر المان‌هایی که برگرفته از معماری بافت قدیم دهدشت هستند، فضای سبز و فواره نیز در نظر گرفته شده است.

تقوی در ادامه از کسانی که طراحی و ساماندهی میدان مرکزی را به باد انتقاد گرفته‌اند خواست تا با اندکی حوصله بعد از اتمام طرح به میدان زیبای شهر خود ببالند.

وی در پایان ابراز داشت: این طرح حاصل یک خرد جمعی و استفاده از دانش روز مهندسان شهرسازی و معماری است و سعی خواهیم کرد با بهترین کیفیت و مصالح استاندار ساخته شود.

انتهای پیام/82008/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول