اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد

تاج‌گردون از عدم همخوانی آمارها برای تخصیص اعتبارات استانی انتقاد کرد

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از ناهمخوانی بسیاری از آمارهای مربوط به توزیع اعتبارات در این استان سخن به میان آورد.

تاج‌گردون از عدم همخوانی آمارها برای تخصیص اعتبارات استانی انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان عضو این شورا و نمایندگان ناظر بر شورای برنامه‌ریزی در محل استانداری و به ریاست سید حسین صابری استاندار برگزار شد.

در این نشست غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس سخنان انتقادآمیزی نسبت به تنظیم برخی آمارها برای توزیع اعتبارات بیان کرد.

نماینده مردم گچساران و باشت با استناد به آمارهایی که آن‌ها را بیش از چند بار به زعم خود مطالعه کرده بود، اظهار داشت: برای نمونه در بحث آب شهری وقتی ما انتقادی از برخی آمارهای شهرستانی داشتیم و نقطه نظرات خود را بیان کردیم با اصلاح آن جور دیگری عمل کردند که دوباره به همان نقطه اول برگشتیم.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نتیجه همان نتیجه سابق شد برای مثال در فرمول توزیع آب شهری متوسط استان 18 صدم درصد است که وقتی نگاه کردم متوجه شدم که سهم گچساران از آن هشت هزارم درصد است که زحمت کشیدند و رفتند و اصلاح کردند و همانند بقیه 12 صدم درصد شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تا این جای قضیه و به هر حال بنا به تخصصی که دارم فرمول‌ها را مشاهده کردم و دیدم که در یک هفته اتفاقی عجیب رخ می‌دهد و 12 هزار انشعاب آب گچساران کم می‌شود و این یعنی زیاد کردن یک آمار در یک قسمت و کم کردن آماری واقعی در قسمت دیگر که در مجموع به معنای برگشتن به اول داستان است.

تاج‌گردون که از این دست آمارها را فراوان ذکر می‌کرد در قسمتی دیگر از این انتقادات خود به تناقض در آمارها اشاره کرد و ادامه داد: در آب روستایی هم به همین شکل که اعتبارات را بر اساس آیتم‌هایی چون آبدار بودن روستا، شبکه‌دار بودن و تعداد و حجم مخزن توزیع می‌کنند ولی اکنون می‌بینیم که به سهو و یا به عمد عددها دستکاری می‌شوند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به آمارهای مربوط به برق و توزیع اعتبارات آن در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: همه آمارها را که زیر و رو می‌کنیم در خواهیم یافت شهرستانی که روستای بدون برق ندارد 13 درصد اعتبارات را می‌گیرد و شهرستانی که 13 روستای بدون برق دارد 9,5 درصد اعتبارات را اخذ می‌کند.

تاج‌گردون به ناهمخوانی آمارها در آب و برق بسنده نکرد و ادامه داد: در موضوع ساماندهی گلزار شهدا آمار می‌دهند که گچساران 50 مزار فاقد ساماندهی و شهرستان باشت چهار مزار فاقد ساماندهی دارد و آن‌گاه که نسبت به چنین موضوعی اعتراض می‌شود تعداد مزار ساماندهی نشده شهدا در باشت از چهار به 32 مزار می‌رسد و گچساران را از 50 به 30 تقلیل می‌دهند تا آمار سابق آن‌ها تقریباً به همان حالت باقی بماند.

ناهمخوانی آمارها در فضاهای ورزشی هم از دید نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس پنهان نماند و تاج‌گردون در همین خصوص عنوان کرد: در آمار اولیه نوشته شده که باشت سه هزار و 520 متر فضای ورزشی باز دارد که این عدد به 43 هزار افزایش می‌یابد و اکنون سؤال من این است که با این آمارها آیا این اداره تعطیل است؟

تاج‌گردون خطاب به برخی مسئولان اظهار داشت: اگر ظرفیت استفاده از فرمول‌ها را ندارید خود حرفی دیگر است و نباید این‌گونه همه چیز را زیر سئوال ببرید و اگر پایه‌های اطلاعاتی ما نادرست است بیاید و یک فرمول ساده بگذارید.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول