اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نکا خبر داد

افزایش 95 درصدی تولید کلزا در نکا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نکا از افزایش 95 درصدی تولید کلزا در این شهرستان خبر داد.

افزایش 95 درصدی تولید کلزا در نکا

حسن سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: عملکرد تولید دانه روغنی کلزا در هر هکتار در سال‌جاری در این شهرستان یک هزار و 625 کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره به تولید 825 کیلوگرم دانه روغنی کلزا در هر هکتار از اراضی این شهرستان در سال گذشته اظهار داشت: این رقم در مقایسه با سال‌جاری از رشد بیش از 95 درصدی کلزا نکا در سال‌جاری برخوردار است.

سلیمی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب این شهرستان در سال زراعی جاری، در بیش از یک‌هزار و 50 هکتار از اراضی کلزا کاری شهرستان نکا بیش از یک‌هزار و 706 تن دانه روغنی کلزا تولید شد.

وی در ادامه از رهاسازی عوامل بیولوژیک در سطح یک‌هزار هکتار از اراضی شالیزاری و 500 هکتار از اراضی سویاکاری در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: توسعه تولید محصولات سالم و ارگانیک و حفظ محیط‌ زیست در راستای کاهش مصرف سموم را در دستور کار قرار دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در راستای طرح مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌ها در اراضی زراعی، پروژه رهاسازی عوامل بیولوژیک (زنبور تریکوگراما و زنبور براکون) در سطح یک‌هزار هکتار از اراضی شالیزاری، 500 هکتار از اراضی سویاکاری و 150 هکتار از زراعت گوجه فرنگی این شهرستان در سال‌جاری در دست اقدام است.

وی گفت: تاکنون مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در نسل اول و دوم با استفاده و رهاسازی زنبور تریکوگراما و براکون در زراعت گوجه فرنگی صورت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی نکا همچنین از برگزاری 143 دوره کلاس آموزشی بخش کشاورزی برای کشاورزان و بهره‌برداران این بخش در سه ماهه اول سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

سلیمی افزود: در سه ماه اول سال‌جاری، 143 دوره کلاس آموزشی در بخش‌های مختلف کشاورزی با شرکت کشاورزان و بهره‌برداران این بخش در شهرستان نکا برگزار شد.

وی برگزاری این دوره‌های آموزشی را در راستای ارتقای دانش و آگاهی کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی عنوان داشت و یادآور شد: در این زمینه بیش از 3هزار نفر از کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان از آموزش‌های مختلف کشاورزی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول