سعید سارانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: نقاط حادثهخیزی در ارتباط با راههای روستایی شهرستان سربیشه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در نقاطی که حوادثی رخ میدهد، نتیجه بیاحتیاطی رانندگان است، ادامه داد: عامل اصلی ایجاد حوادث خطای انسانی است.
نصب علائم سبب کاهش خسارات است
سرپرست اداره راه و شهرسازی سربیشه افزود: با اجرای باند دوم محور بیرجند، سربیشه، نهبندان و ساماندهی تقاطعهای همسطح و بهسازی محور سربیشه و بازارچه مرزی ماهیرود بسیاری از این نقاط حذف میشود.
سارانی با بیان اینکه نصب علائم هشدار دهنده در راهها امری ضروری برای کاهش تصادفات است، اذعان داشت: علائم مورد نیاز در محورهای اصلی و فرعی سربیشه تهیه و نصب شده است.
وی از ضرورت، نیاز و اولویت نصب علائم ضروری و هشدار دهنده این علائم در راههای روستایی سربیشه خبر داد و یادآور شد: در راستای نیاز به این علائم برای کاهش تصادفات این علائم نصب شده است.
وجود 124 روستای بالای 20 خانوار در سربیشه
سرپرست اداره راه و شهرسازی سربیشه تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار کافی تعمیر، تعویض و تکمیل علائم مورد نیاز راههای این شهرستان توسط اداره راه و شهرسازی انجام میشود.
سارانی با بیان اینکه در سربیشه 124 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد، متذکر شد: از این تعداد 94 روستا از راه آسفالته مناسب برخوردار هستند.
این مسئول با اشاره به روستاهای فاقد راه آسفالته اضافه کرد: تعداد 30 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان فاقد راه آسفالته هستند.
نیاز به اعتبار برای ایجاد راه آسفالته روستایی
سرپرست اداره راه و شهرسازی سربیشه با بیان اینکه سربیشه یکی از محرومترین شهرستانهای خراسان جنوبی از نظر برخورداری از راههای مناسب روستایی است، متذکر شد: میزان برخورداری روستاهای بالای 20 خانوار سربیشه از راههای آسفالته و مناسب 87 درصد است.
وی در پایان اذعان داشت: برای برخورداری این شهرستان از راههای آسفالته و مناسب و رسیدن به میانگین استانی و کشوری باید اعتبارات ویژهای به این امر اختصاص داده شود.
انتهای پیام/69010/ن30/د1000