اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

خدیجه کبری فکر عمیق و بصیرت ژرف داشت

امام جمعه عنبرآباد گفت: از بالاترین فضائل خدیجه کبری این است که از اندیشه بلند و فکر عمیق و بصیرت ژرف برخوردار بود.

خدیجه کبری فکر عمیق و بصیرت ژرف داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عنبرآباد اظهار داشت: از بالاترین فضائل خدیجه کبری این است که از اندیشه بلند و فکر عمیق و بصیرت ژرف برخوردار بود.

وی با بیان اینکه ایمان و اسلام محکم و پایدار خدیجه سبب شد که لقب اول زن مسلمان را به خود اختصاص دهد، بیان داشت: امام علی (ع) نیز بر ایمان و اسلام خدیجه صحه گذاشته است.

دشت‌آبادی عنوان کرد: حضرت خدیجه به عنوان نخستین «ام‌المؤمنین» در قرآن مورد توجه قرار گرفته است و این سعادت از بین همه زنان پیامبر(ص) نصیب خدیجه (س) شده است که 11 امام از نسل او از طریق فاطمه (س) به‏ وجود آید.

وی با اشاره به فرارسیدن ولادت حضرت امام حسن مجتبى (ع) و روز اکرام گفت: ‏‏در حدیث است که حضرت امام حسن مجتبى (ع) سه‏ مرتبه اموال خود را با فقرا قسمت کرد، حتى اگر داراى دو جفت نعلین یا دو ثوب بود و اطعام و به یاد فقرا بودن در ماه مبارک رمضان سرمشقی براى همه است.

دشت‌آبادی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از خدمات دولت نهم و دهم اذعان داشت: رسانه‏هاى مغرض خارجى و گاهى برخى در داخل با بى‏انصافى خدمات دولت را نادیده مى‏گیرند.

وی به 26 تیرماه سالروز تشکیل شوراى نگهبان قانون اساسى اشاره و عنوان کرد: به موجب اصل 91 قانون اساسى، شوراى نگهبان به‏ منظور تطبیق قوانین با قانون اساسى و شرع و تفسیر قانون اساسى و نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبرى، ریاست جمهورى، مجلس شوراى اسلامى و مراجعه به آراى عمومى و همه‏پرسى تشکیل شده است.

دشت‌آبادی در بیان فلسفه وجودى شوراى نگهبان خاطر نشان کرد: وجوهى که به‏ دلیل آن تدوین‏کنندگان قانون اساسى وجود شوراى نگهبان را لازم و ضرورى دانستند شامل اسلامى ‏بودن قوانین، حاکمیت ولایت فقیه و حراست از قانون اساسى است.

انتهای پیام/2655/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول