اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة الزهرا:

حضرت خدیجه(س) اخلاق و ایمان را در ازدواج با پیامبر در اولویت قرار داد

معاون تربیتی جامعة الزهرا گفت: حضرت خدیجه(س) ضوابط و محدودیت‌های اجتماع آن دوران را در ازدواج زیر پا گذاشت و تنها به بعد دینی و اخلاقی پیامبر اکرم(ص) توجه کرد.

حضرت خدیجه(س) اخلاق و ایمان را در ازدواج با پیامبر در اولویت قرار داد

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با اشاره به امتیازات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار نخستین زنی است که مسلمان شد و به پیامبر اکرم(ص) ایمان آورد و در زمانی که هیچکس با رسول خدا(ص) نبود در آن زمان حضرت اسلام آورد و تمام سختی‌های دوران تنهایی را تحمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) شخصیت نخست مکه از نظر ثروت و جایگاه اجتماعی بود ولی به دلیل خصوصیت‌های معنوی و روحانی، پیامبر اکرم(ص) را برای همسری انتخاب کرد.

معاون تربیتی جامعة الزهرا ادامه داد: زمانی که حضرت خدیجه(س) مورد بی‌مهری دوستان و آشنایان بود، فشار روحی فراوانی را به دلیل عشق فراوان به پیامبر اکرم(ص) تحمل کرد.

وی عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) برای پیشبرد اهداف اسلام از ثروت حضرت خدیجه(س) استفاده کرد زیرا وی از ویژگی‌هایی مانند مهر به همسر، گذشت در راه خدا و فداکاری در راه خدا برخوردار بود.

شیخ بهایی یادآور شد: حضرت خدیجه(س) مادر برترین بانوی عالم است و در حقیقت حضرت زهرا(س) در دامن وی پرورش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مسئله ازدواج از جمله مشکلات جامعه است گفت: حضرت خدیجه(س) ضوابط و محدودیت‌های اجتماع آن دوران را در ازدواج زیر پا گذاشت و تنها به بعد دینی و اخلاقی در ازدواج توجه کرد و با آنکه ثروتمند بود با فردی ازدواج کرد که از نظر ایمان و اخلاق نمونه بود.

انتهای پیام/78003/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول