اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

ثروت حضرت خدیجه (س) یکی از عوامل پیروزی پیامبر و مسلمانان است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: اخلاق پیامبر، ذوالفقار حضرت امیرالمومنین (ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) از عاملان پیروزی و عزت پیامبر و مسلمانان شد.

ثروت حضرت خدیجه (س) یکی از عوامل پیروزی پیامبر و مسلمانان است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با فارس در ارومیه، اظهار داشت: حضرت خدیجه همسری نمونه و حامی اسلام  هستند، و از زمان حضرت آدم تا نهایت دنیا کسی نمی‌تواند همچون خدیجه (س) فرزندانی نمونه همانند حضرت زهرا (س) تربیت و تقدیم جامعه اسلامی کند.

وی افزود: تاریخ‏نگاران، بارها از او با عنوان‏‌هایی همچون «بانوی دوراندیش و خردمند» و «بانوی عاقل» ‏یاد کرده‏‌اند، ایشان یکی از ثروتمندترین مردم مکه بود که هرگز از یاری فقیران روی برنگرداند، و خانه‏‌اش همواره کعبه آمال مردم بینوا و پناهگاه نیازمندان بود.

امام جمعه شاهین‌دژ ادامه داد: حضرت خدیجه (س) نخستین زنی بود، که به پیامبری حضرت محمد (ص) ایمان آورد و نخستین بانویی بود که همراه امام علی (ع) با پیامبر به نماز ایستاد و پیشانی بندگی بر خاک سایید.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) با ایمان راستین به خدا و با تکیه بر حضرت خدیجه (س) توانست دین اسلام را در جهان معرفی کند، افزود: حضرت خدیجه (س) با همه ثروتی که در اختیار داشت یتیم ابوطالب؛ حضرت محمد مصطفی (ص) را برای امر زناشویی انتخاب کرده و در همه پستی و بلندی‌های تبلیغ آئین الهی و در همه مشکلات یار و همراه ایشان شد.

باقری با اشاره به اینکه اخلاق پیامبر، ذوالفقار حضرت امیرالمومنین (ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) از عاملان پیروزی و عزت پیامبر و مسلمانان شد، تصریح کرد: نقش حضرت خدیجه (س) را در عالمگیر شدن این آئین الهی را نباید فراموش کنیم، ولی تاکنون در حق ایشان جفا شده و به شکل درست شناخته نشده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه زنان پیامبر یکی پس از دیگری شایسته تمجید هستند، گفت: حضرت خدیجه (س) از آن جهت که نسل پیامبر را پدید آورده شایسته تقدیر عالی است، که در ارتباط با شناساندن آن حضرت کوتاهی کرده‌ایم.

انتهای پیام/61002/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول