اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر داران:

نباید با سیاه نمایی‌ها، عملکرد دولت‌ را زیر سوال برد

امام جمعه شهر داران گفت: نباید با بی‌انصافی و سیاه نمایی‌ها، عملکرد دولت‌های نهم و دهم را زیر سوال برد.

نباید با سیاه نمایی‌ها، عملکرد دولت‌ را زیر سوال برد

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدون شهر، حجت‌الا‌سلام حاج احمد طیبی در آیین عبادی سیاسی این هفته با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری و گزارش دولت، ماه رمضان بهار ضیافت الهی را به همه نمازگزاران تبریک گفته و اظهار داشت: رهبر عالی‌قدر از زحمات دولت در طول این هشت سال تقدیر نموده و در جمع بندی نقاط قوت را بر نقاط ضعف ترجیح داده و از رویکرد دولت در زمینه‌های سیاست خارجه ، عمرانی، علمی و فناوری هسته‌ای و توجه به نقاط محروم تقدیر و تشکر نمودند.

وی در ادامه کشور مصر را یکی از موقعیت‌های حساس در سطح منطقه بیان کرد و گفت: واقعه کشور مصر در هاله‌ای از ابهام است، یکی از اشتباهات مرسی توجه و میدان دادن بیش از حد به تکفیری‌ها و سلفی‌ها بود و این موضوع باعث سکوت در مقابل فلسطین، عدم مشخص نمودن پایگاه خود با کشور ایران اسلامی و کناره‌گیری اخوان‌المسلمین از او شد.

طیبی در خطبه اول آیین این هفته، ماه مبارک رمضان را یادآور صحنه‌های قیامت و پس از مرگ دانسته و تاکید کرد: اگر بخواهیم به خدا متصل شده و از برکات این ماه استفاده کامل را ببریم باید بر اساس دستورات ائمه اطهار در این ماه عمل کنیم.

امام جمعه داران کافران را افرادی مرده و مسلمانان را افرادی زنده و دارای حیات معرفی و اضافه کرد: هرکس مال اندوزی کند مرده است و کسانی که علم اندوزی می‌کنند دارای قلبی روشن و نورانی هستند.

طیبی نتیجه فرهنگ غرب را فساد و برهنگی دانسته و ارمغان آنان را تبعیت از انسان‌هایی بیان کرد که از امام معصوم و خدا بازمانده‌اند.

وی عقاید اسلامی و الهی را حیات طیبه دانست و گفت: از قافله به دور هستند کسانی که حیات معنوی را رها کرده و به دنبال راه دیگر رفته‌اند.

وی همچنین با استناد به حدیثی از امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: از ما نیست کسی که در هنگام خشم، خود را کنترل نکند و با هم‌نشینان خود رفتار بد داشته باشد.

طیبی با تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و نام گذاری این روز به نام اکرام بهترین الگوی سخاوت، بیان داشت: تنها چیزی که مایه سعادت بشری انسان است، توجه ویژه به ایتام و نیازمندان و اطعام آنان است.

وی از نمازگزاران خواست تا در این هفته کمیته امداد امام خمینی را در این امر یاری نمایند.

امام جمعه شهر داران به شخصیت بزرگ حضرت خدیجه کبری (س) و استواری و ایستادگی ایشان در حمایت از دین و رسول خدا اشاره داشت و گفت: او کسی است که فاطمه زهرا (س) در دامانش پرورش یافت.

لازم به ذکر است خانم نیلچی‌زاده کارشناس صدا وسیما دربرنامه «به سمت خدا» از مهمانان و شرکت‌کنندگان در نمازجمعه این هفته بود.

انتهای پیام/2301/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول