اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

گمانه‌زنی برای انتخاب وزرای دولت آینده به مصلحت کشور نیست

امام جمعه کاشان از گمانه‌زنی برخی سایت‌ها و رسانه‌ها در مورد وزرای دولت یازدهم انتقاد کرد.

گمانه‌زنی برای انتخاب وزرای دولت آینده به مصلحت کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: نباید در شرایطی که انتخابات 24 خردادماه یک پیروزی و افتخار بزرگ را برای ملت ایران رقم زد و تمام دنیا را در برابر این عظمت و شکوفایی انگشت به دهان کرد با برخی اقدامات فضای سیاسی کشور را تیره و تار کرد.

وی با انتقاد از برخی حدس و گمانه‌زنی‌ها در خصوص کابینه و وزرای پیشنهادی دولت یازدهم بیان داشت: نباید در شرایطی که مقام عظمای ولایت اوضاع را رصد کرده و رئیس جمهور منتخب نیز با تجربه خود و البته بهره‌گیری از مشورت‌ها و تجربه کارشناسان نسبت به انتخاب افراد شایسته اهتمام دارند، در این امور دخالت کرد.

امام جمعه کاشان با تأکید بر اینکه چنین فضاسازی‌هایی نه تنها به مصلحت کشور نیست؛ بلکه اقدامی مضر محسوب می‌شود، ابراز داشت: نکته جالب اینجا است که در این میان برخی افراد خارج‌نشین نیز می‌خواهند در این امر دخالت و به اصطلاح خط‌ دهی کنند.

نمازی همچنین خطاب به گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های سیاسی، تأکید کرد: باید قدر نعمت ولایت را بدانید، چراکه آن چیزی که ملت ایران را در برابر انواع تهاجمات، تهدیدها و توطئه‌ها محافظت کرد و از تمام امتحان‌ها و شرایط سخت سربلند و پیروز بیرون آورد، نعمت ولایت مطلقه فقیه بود.

وی افزود: گروه‌ها، احزاب و اشخاص نباید در مسائل جاری کشور از مقام ولایت نه عقب و نه جلو بیفتند و باید همواره پشت سر ایشان حرکت کنند.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها به رویدادهای جهان اسلام پرداخت و با اشاره به پیچیده‌تر شدن اوضاع در مصر ابراز داشت: در شرایطی که طمع مقامات آمریکایی و اروپایی در تأثیرگذاری و باج‌گیری از سران کشور مصر است، اکثریت مردم این کشور با حضور و نفوذ آمریکایی‌ها در کشورشان مخالف هستند.

وی با بیان اینکه چه هواداران اخوان‌المسلمین و چه طرفداران کودتاچیان و ارتش و حامیان البرادعی در مجموع مخالف نفوذ بیگانگان در امور داخلی کشورشان هستند، عنوان کرد: گرچه این دو گروه راه و مسیرشان متفاوت است، اما هر دو طرف در مخالفت با آمریکایی‌ها اشتراک نظر دارند.

عضو خبرگان رهبری، بحران کنونی در کشور مصر را فقدان یک رهبری صالح و توانمند در هدایت این کشور دانست و گفت: اخوان‌المسلمین نتوانست در طول حکومت یکساله خود به درستی کشور را اداره کرده و از ظرفیت‌های بیداری اسلامی به خوبی استفاده کند و در واقع در این امتحان مردود شد.

نمازی با اشاره به اعلام آمادگی مسئولان جمهوری اسلامی برای کمک به دولت مرسی و در اختیار دولت مصر قرار دادن تجربیات خود، اذعان داشت: با این وجود دولت قبلی مصر از این امکان مطلوب بهره نبرد و با بی‌اعتنایی از کنار این حسن نیت جمهوری اسلامی عبور کرد که البته تاوان آن را هم دید.

وی در ادامه به توطئه مشترک تروریست‌ها و صهیونیست‌ها در ایجاد دولت واحد اسلامی از سوریه و عراق نیز اشاره و خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند تحت عنوان جبهه آزادی و دولت اسلامی همان توطئه‌‌ای را که در سوریه پیاده کردند در کشور عراق نیز به مرحله اجرا بگذارند.

خطیب نماز جمعه کاشان با ذکر چند نمونه از اقدامات این جریان در عراق، تصریح کرد: کدام اسلام اجازه می‌دهد که صدها نفر به صورت یک‌جا کشته شوند و یا بیش از دو هزار و 500 نفر تنها در سه ماه بی‌گناه به شهادت برسند.

نمازی، علت ناراحتی جریان برانداز دولت نوری مالکی را قدرت گرفتن یک حاکمیت شیعی قلمداد و هسته‌های مرکزی آن را شامل مهره‌های باقی مانده از رژیم صدام و افراد وابسته به غرب و متحدانش در منطقه نظیر طارق‌الهاشمی و عزت‌الدولی دانست.

وی در ادامه خطبه‌ها با تبریک 15 رمضان سالروز ولادت کریم اهل‌بیت‌ امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت هفته اکرام و اطعام خواستار کمک‌های بیشتر خیرین و افراد متمکن به ایتام، نیازمندان و افراد در بند به خصوص کسانی که به علت جرایم غیرعمد نظیر تصادف، دیه، نفقه و مهریه در زندان هستند، شد.

نمازی همچنین با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س)، جایگاه آن حضرت را در بقا و استمرار دین مبین اسلام یادآور شد و از خطبا و ائمه جماعات خواست نسبت به تبیین مقام و شخصیت ناشناخته آن حضرت همت گمارند.

وی در پایان با یادآوری سپری شدن یک سوم از ماه رمضان، نمازگزاران را به مغتنم شمردن روزهای پرفضیلت این ماه توصیه کرد.

انتهای پیام/63009/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول