اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دولت آینده نباید در مذاکرات مرعوب باشد / روی منافع ملی معامله و مذاکره نمی‌کنیم

امام جمعه اردبیل گفت: دولت آینده و رئیس جمهور منتخب نباید در پای میز مذاکره با غرب با رفتارهای منفعلانه مرعوب شود.

دولت آینده نباید در مذاکرات مرعوب باشد / روی منافع ملی معامله و مذاکره نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز عده زیادی دم از مذاکره با آمریکا و 1+5 می‌زنند در حالی که اصل و اساس برخی از این مذاکرات ساده‌لوحانه و بیشتر شبیه به یک جنگ روانی است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که نظام غرب با تشدید تحریم‌ها و مقصر جلوه دادن مسئولان ما سعی می‌کنند در یک جنگ روانی توپ را به زمین ما بیندازند اما از سویی دم از مذاکره و تقویت مناسبات می‌زنند از طرفی کنگره آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید می‌کند و از سوی دیگر آنها مدعی مذاکره و ارتباط با دولت ایران هستند.

امام جمعه اردبیل اینگونه مذاکرات را مذاکرات دستوری، الزامی، اجباری و از سر قلدری توصیف کرد و یادآور شد: مذاکراتی که در آن حاکمیت ملتی نقض شود و طرف مقابل نیز در‌صدد به دست آوردن امتیازی باشد مذاکره نیست بلکه امتیاز‌گیری و اخاذی است.

عاملی با بیان اینکه غرب احساس می‌کند در برابر گروه 1+5 یک کودک نابالغ نشسته است که هر چه امتیاز بخواهند به آنها می‌دهد، گفت: غرب زمانی می‌تواند صحبت از مذاکره کند که به دور از فشار و تهدید شرایط عادلانه‌ای را برای تفاهم و تبادل اندیشه‌ها و نظرات به وجود آورد.

وی عنوان کرد: برخی‌ها ادعا دارند که باید در مقابل غرب متواضع بوده و خاضع باشیم در حالی که این تواضع آن هم در معامله با حق و حقوق این ملت و منافع کشور اعم از استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت ما را به خاک سیاه می‌نشاند و محال امر است که غرب نیز حق و حقوق ما را به رسمیت بشناسد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نمونه این کج رفتاری غرب و باج‌خواهی آنها حاکمیت مصر و دولت مرسی بوده است، ابراز داشت: مرسی در برابر همه خواسته‌های آمریکا جز چشم گفتن چیز دیگری به میان نیاورد و غرب هر چه خواست مرسی اجابت کرد به طوری که تا مرز ذلت ارتباط با اسرائیل پیش رفت تا خواسته آمریکا را اجابت کرده باشد اما در برابر این خوش رقصی مرسی آمریکا نتوانست نام اسلام در حاکمیت مرسی را تحمل کند و وی یک شبه از کار برکنار کرد.

عاملی سخن حسنی مبارک را که هر کس با لباس آمریکا خود را بپوشاند عاقبت لخت می‌ماند یادآور شد و افزود: آنها دنبال اصولی هستند که سرسلسله‌ این اصول نیز ایجاد امنیت و اطمینان برای رژیم صهیونیستی است.

حرکت منفعلانه ما را به عقب می‌راند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: غرب مدعی است که رئیس جمهور جدید ایران به توسعه روابط با غرب خوشبینانه نگاه می‌کند در حالی که خودشان از فشارهای متعدد در حوزه انرژی هسته‌ای و تحریم‌های ظالمانه دست نمی‌کشند اما مدام از مذاکره دم می‌زنند.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه در پای میز مذاکره رئیس جمهور جدید نباید منفعلانه عمل کرده و مرعوب شود، ادامه داد: ما اگر در مذاکراتی که پیش‌رو است منفعلانه عمل کنیم و از خواسته خود عقب‌نشینی کنیم قطعاً دشمن جرات و جسارت امتیاز‌گیری پیدا خواهد کرد.

عاملی گفت: بنده این مذاکرات را نوعی تست و ارزیابی می‌دانم و اصل در این مذاکرات آن است که منفعلانه عمل نکنیم و از حق مسلم ملت ایران کوتاه نیاییم.

وی اعتبار علمی ایران را اعتبار جهانی و بین‌المللی توصیف کرد و تاکید کرد: علم امروز به معنای سلطان و قدرت است و هر کس صاحب آن باشد قطعاً به توان بالا می‌رسد.

وی با بیان اینکه نمی‌شود روی منافع ملی و حق و حقوق این ملت معامله و مذاکره‌ای را انجام داد، ابراز داشت: بزرگترین کابوس غرب مشاهده ایران مقتدر علمی است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به ترور دانشمندان سوری و 500 دانشمند کشور عراق در حوادث اخیر اشاره کرد و یادآور شد: غرب دوست ندارد که قدرت علمی در دست مسلمانان باشد.

عاملی خاطرنشان کرد: ما در گذشته از مواضع خود تنازل کردیم به طوری که این تنازل در عراق و افغانستان سبب شد تا آمریکا ایران را محور شرارت نام نهد و در پای میز مذاکرات هسته‌ای نیز به اندک‌ها قانع شود.

وی اظهارات البرادی رئیس سابق انرژی هسته‌ای را یادآور شد و افزود: اگر زمانی روی ساخت 31 سانتریفیوژ تعهد می‌کردیم و غرب حاضر به پذیرش آن نبود امروز به دست جوانان برومند ایرانی قادر به ساخت هزاران سانتریفیوژ هستیم که با وجود قدرت‌نمایی هسته‌ای غرب جرات ندارد در برابر آن سخنی به میان آورد.

رئیس جمهور در انتخاب وزرا و مدیران استانی نباید به ضعفی مبتلا شود

امام جمعه اردبیل گفت: بزرگان ما می‌دانند چگونه با غرب تعامل کنند تا مبادا در موضع انفعال از مواضعمان عقب‌نشینی کنیم.

عاملی تنها راه برون رفت ملت ایران از تهدیدها و فشارها را گرایش به اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی با حمایت از تولید ملی توصیف کرد و تصریح کرد: ما در سایه این توانمندی می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و ضمن برطرف کردن ضعف‌ها نقاط قوت‌مان را تقویت کنیم تا به توانمندی واقعی برسیم.

وی رشد 11 برابر علم در کشورمان را به اعتراف خود غرب یادآور شد و ادامه داد: امروزه بحث مدیریت بحث بسیار مهم و ارزشمند است و بنده از طرف عموم مردم مصرانه از دولت جدید می‌خواهم در انتخاب وزرا و مدیران استانی دچار ضعف نشده و با دقت لازم بکوشد مدیران توانمند و اصلح را برگزیند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: اگر در عرصه مدیریت دچار ضعف و کاستی شویم همه چیز از دست می‌رود و دشمن نیز جرات افزایش فشار و تهدید را خواهد داشت.

عاملی با تعجب از رفتار اوباما در امتیاز‌دهی به رژیم صهیونیستی افزود: جای تاسف آنجاست که رئیس جمهور آمریکا در مذاکره با ایران اعلام می‌کند که باید امتیاز و باجی را به رژیم صهیونیستی بدهیم تا پای مذاکره بنشینیم.

دعوت از مردم برای کمک به موسسات خیریه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود ماه رمضان را ماه مودت، عطوفت و رحمت مومنان روزه‌دار و مسلمان به همدیگر توصیف کرد و بیان داشت: در این ماه اغنیای جامعه باید به موسسات خیریه نظیر موسسات حمایتی سرطانی‌ها، MS ، میثاق، ایتام کمیته امداد، ستاد دیه و ... کمک کنند تا شیرینی این ماه افزون‌تر شود.

خطیب جمعه اردبیل فرمایش امام صادق (ع) را که حل مشکل یک برادر مسلمان را برابر با یک حج و رفع حاجت برادر مسلمان را همتراز با ثواب جنگ در رکاب پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت در بدر و احد توصیف کرد و گفت: ‌همه مومنان باید در این امر مشارکت کنند.

عاملی با اشاره به آثار اجتماعی روزه در پرورش عواطف و احساسات عنوان کرد: گرسنه ماندن هدیه الهی است که خداوند متعال به واسطه آن قلب‌ها را به رحم آورده و انسان‌ها را مورد امتحان و ابتلا قرار می‌دهد.

وی در پایان سخنان خود زیاد خوردن، زیاد صحبت کردن و زیاد خوابیدن را سه عملی توصیف کرد که رقت و عطوفت قلب را دچار خدشه می‌کند.

انتهای پیام/62001/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول