اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت روحانی سیاست خارجی خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری تنظیم کند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت روحانی باید اهداف و برنامه‌های سیاست خارجی خود را آنگونه که مطالبه و خواسته مقام معظم رهبری است، تدوین و طراحی کند.

دولت روحانی سیاست خارجی خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری تنظیم کند

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در کنار توجه به این مطالبات و رهنمودهای ارزشمند در عرصه سیاست خارجی باید یک رفتار پویا و پر تحرک برای حضور در صحنه‌ها و عرصه‌های بین‌المللی از سوی دولت یازدهم مشاهده شود تا بتوان در این عرصه امتیازات و منافع بیشتری را به نفع کشور جذب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آن ما نیازمند همگرایی و همبستگی بیشتر در عرصه دیپلماسی آشکار، دیپلماسی بین‌المللی و دیپلماسی پنهان هستیم که قطعاً این موانع در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصول سیاست خارجی ما فرا قوه‌ای تدوین می‌شود، یادآور شد: این اصول توسط شورای امنیت ملی تدوین و طراحی شده تا این سیاست که اصولی ثابت و ماندگار دارد توسط دولت‌ها به مرحله اجرا گذاشته شود.

حقیقت‌‌پور به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: شایسته است دولت یازدهم از فرصت پیش آمده برای تحرک بیشتر و پویایی در صحنه جهانی، بین‌المللی و منطقه‌ای استفاده کند تا شاهد قدرت‌نمایی ایران اسلامی در صحنه‌های جهانی و بین‌المللی باشیم.

وی عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران دارای وزن تعیین‌کننده‌ای در سطح منطقه است و در تحولات کشورهای همسایه به ویژه عراق، سوریه و حتی لبنان نیز قدرت و وزن سیاسی کشورمان نقشی تعیین کننده و اهمیتی بسزا دارد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: از این ظرفیت باید استفاده کنیم تا تحرک و پویایی و حضور در صحنه‌های خارجی تقویت شود و در کنار آن منویات مقام معظم رهبری نیز مدنظر و ملاک کار قرار گیرد.

حقیقت‌پور افزود: ما باید عین خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری را در عرصه سیاست خارجی پیاده کنیم چرا که نمی‌شود در صحنه بین‌المللی که صحنه تامین منافع ملی است شاهد برخی اقدامات موازی باشیم که ممکن است به نادیده گرفتن منافع بینجامد.

وی ادامه داد: از دولت روحانی انتظار می‌رود با بکارگیری نیروهای کار‌آمد و توانمند در عرصه سیاست خارجی و نهادهای بین‌المللی ضمن اینکه اقتدار ایران اسلامی را افزایش می‌دهد به تقویت ارتباطات و تعاملات به شرط حفظ منافع ملی کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: عرصه بین‌المللی امروز عرصه نمایش توانمندی‌ها و صلابت یک ملت است و در این عرصه است که می‌توان قدرت ملی و اقتدار واقعی را به رخ کشید.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول