اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

اعتماد به آمریکا عامل شکست مرسی بود

امام جمعه بوشهر گفت: دولت مرسی با اعتمادی که به آمریکا و جهان سلطه کرد موجب نابودی خود شد.

اعتماد به آمریکا عامل شکست مرسی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهرماه مبارک رمضان را ماه هدیه الهی برای نجات و کمال انسانها دانست و افزود: ماه رمضان ماه نیکوسازی اخلاق و با خدا زندگی کردن و ماه خودسازی و تزکیه نفس است.

وی رسیدگی به نیازمندان را از ویژگی‌های این ماه با عظمت دانست و گفت: در ماه پربرکت رمضان مستمندان و نیازمندان احتیاج به همیاری و کمک مسئولان، مردم و متمولین دارند که لازم است در این امر خیر برای رهایی نیازمندان از مشکلاتشان کوشا باشیم.

صفایی بوشهری در ادامه با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری همسر گرامی پیامبر اسلام(ص) افزود: این بانوی گرامی اسلام خدمت بزرگی به جهان اسلام و بشریت کرد چراکه برای اسلام و ولایت تحمل سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی شد.

امام جمعه بوشهر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها در دوران حضرت خدیجه کبری را تشریح کرد و افزود: تحمل این سختی‌ها و مشکلات موجب خیرات و برکات برای اسلام شد و این درس بزرگی برای همه مسلمین است که برای حمایت از اسلام و مسلمین باید از جان و مال گذشت.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین ، نیمه ماه مبارک رمضان سالروز تولد حضرت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی را تبریک گفت و با بیان گوشه‌هایی از زندگانی پربرکت این امام بزرگوار افزود: آن حضرت نماد هدایت، صبر، شکیبایی و کرامت بودند به‌گونه‌ای که با تحمل و صبر فشارهای گوناگون را مدیریت کرد و چند بار اموال خود را بین مردم نیازمند تقسیم کرد.

وی درادامه با بیان اینکه دولت مصر با اشتباهات و ضعف‌هایی که داشت زمینه سقوط خود را فراهم کرد افزود: دولت مرسی بزرگترین اشتباهی که کرد این بود که به آمریکا و هم پیمانش اعتماد کرد و زمینه سقوط و شکست خود را فراهم کرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: این حوادث همه جهان و مسلمین را تحت تاثیر قرارداده است چراکه انقلاب مصر بارقه امیدی در جهان اسلام ایجاد کرده بود ولی با ضعف‌ها و اشتباهاتی که مرسی داشت و با طراحی جهان سلطه این تحول در مصر ایجاد شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آمریکا و رژیم اشغال‌گر قدس و سرسپردگی برخی از کشورهای اسلامی موجب شکست مرسی شد تصریح کرد:دولت مرسی با داشتن ضعف‌ها و اشتباهات بنیادین و محاسباتی که داشت دوستان را فراموش و با بیگانگان هم‌پیمان شد.

وی تاکید کرد: دولت مرسی که می‌خواست دشمنان را مدیریت کند در دام طراحی‌ها و برنامه‌ریزی آنان قرار گرفت و با اعتمادی که به آمریکا و سرسپردگان برخی از کشورهای اسلامی کرد در کمتر از یکسال منجر به سقوط حکومت شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سقوط دولت مرسی درس بزرگی برای کشورهاست تاکید کرد: این درس بزرگی برای جهان اسلام  و کشورهای انقلابی است که هیچ گاه نباید به آمریکا و جهان سلطه اعتماد کرد.

صفایی بوشهری تصریح کرد: وقتی سران مصر این اشتباه را کردند با نشست و برخاست‌هایی که با آمریکا داشتند و خواهان کمک از آنها شدند که موجب سقوط آنان شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران که متنعم است به رهبری، ولایت و امامت ، این درس بزرگی است برای تمامی کشورها که اگر بخواهند بمانید باید با خدا باشند.

انتهای پیام /66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول