اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد

تحقق کارهای نشدنی در دولت احمدی‌نژاد

امام جمعه رفسنجان گفت: در دولت‌های نهم و دهم کارهای نشدنی محقق یافت.

تحقق کارهای نشدنی در دولت احمدی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر پرهیز کامل از گناهان و ایجاد اصلاح ذات‌البین این مهم را راهی به سوی رستگاری خواند و اظهار داشت: میانجی‌گری و اصلاح بین دو یا چند نفر بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می‌کند.

وی با اشاره به روایتی از امام هشتم شیعیان حضرت رضا (ع) در مورد ماه رمضان بیان داشت: بدان که ماه رمضان در پیشگاه خداوند دارای حرمت و ارزش والایی است و باید هر چه قدر انسان می‌تواند اعضا و جوارح خود را از گناهان پاک سازد.

امام جمعه رفسنجان روزه‌خواری در ملأعام را بی‌حیایی و بی‌شرمی نسبت به ماه مبارک و توهین به روزه‌داران دانست.

رمضانی‌پور از آیاتی که در قرآن کریم به بحث در مورد آخرت پرداخته‌اند یاد و ابراز داشت: آیات 37 تا 39 سوره نازعات به آن چه که آخرت را ویران می‌کند اشاره دارد و می‌فرماید «هر که طغیان کرد و زندگی دنیوی را انتخاب کرد، جایگاه او آتش است».

وی خاطر نشان کرد: یکی از چیزهایی که موجب خرابی آخرت می‌شود، شراب است به طوری که آیه 219 سوره بقره می‌فرماید «ای پیامبر از تو در باره شراب و قمار سئوال می‌پرسند، بفرما در آن خبایث و گناه زیادی وجود دارد گر چه منافعی برای تولیدکنندگان دارد، اما منافع جسمانی در الکل و شراب نیست».

خطیب جمعه رفسنجان به آیات دیگر قرآن در مورد شراب اشاره و بیان داشت: در آیه 90 سوره مائده آمده است «همانا شراب، قمار و بت‌ها و بخت‌آزمایی‌ها پلید و از اعمال شیطانی هستند و باید از آنها دوری شود تا رستگار شوید».

رمضانی‌پور تصریح کرد: شراب‌خواری هم‌ردیف با بت‌پرستی قرار گرفته و لذا جامعه شیعی و علوی ما باید از این گناه کبیره مبرا باشد.

وی اذعان کرد: در کشورهای غربی نظیر انگلیس آمار بسیار تکان دهنده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این عمل زشت و شیطانی چه قربانی‌هایی در پی دارد و ما باید شکرگزار باشیم که شورای تامین و نیروی انتظامی و عواملی که توانستند به سرعت عاملان توزیع مواد سمی که چندی پیش برای شهرمان مایه آبروریزی شده بود و عامل اصلی آن در اصفهان بود را دستگیر و هم‌اکنون هشت نفر در این رابطه در زندان به سر می‌برند باشیم و خواستار اشد مجازات و عدم ملاحظه در این مورد از سوی دستگاه قضایی هستیم.

رمضانی‌پور بیان داشت: فرد شراب‌خوار روز قیامت با روی سیاه و در حالی که زبان وی از دهانش بیرون است و آب دهانش سرازیر شده محشور می‌شود و پیامبر نیز به شراب‌خوار و تمام افرادی که در شراب نقش دارند، لعنت فرستاده‌اند.

وی بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند «کسی که دختر خود را به ازداوج شراب‌خواری درآورد گویا او را به عمل زنا سوق داده است» و نیز پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «شراب گردآورنده همه گناهان و ناپاکی‌ها و کلید همه بدی‌ها است».

خطیب جمعه رفسنجان بر ازدواج جوانان تاکید و ابراز داشت: در اسلام هیچ بنایی محبوب‌تر از بنای ازدواج نیست، ازدواج آرامش روانی، سازندگی اخلاقی، بقای نسل، سازندگی اجتماعی، گسترش آرمان‌های توحیدی و بسیاری چیزهای مفید دیگر را در پی دارد.

رمضانی‌پور از وفات حضرت خدیجه که ام‌المؤمنین است یاد و خاطر نشان کرد: نقش اقتصادی ایشان در پیشرفت نهضت جهانی اسلام مشخص است و پیامبر (ص) می‌فرمایند «هیچ ثروتی برای من سود نبخشید، اما ثروت خدیجه به من سود بخشید».

رمضانی‌پور از هفته اکرام یاد کرد و گفت: در این هفته بیشتر به یاد یتیمان و خانواده‌هایی که سرپرستان آنها در زندان هستند باشیم و برای آزادی زندانیان هر چه در توان داریم کمک کنیم تا خانواده‌های زیادی نجات پیدا کنند.

خطیب جمعه رفسنجان به کارهای دولت نهم و دهم اشاره و تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه گویای کارآمدی این دولت و بزرگ‌مردانی است که در دست گرفتن شعار انقلاب از نقاط برجسته این دولت است و انصاف به خرج دادن در مورد انتقادات لازم است چرا که در این دوره کارهای نشدنی تحقق یافت.

وی تحولات منطقه و سقوط دولت مرسی را به واسطه نبود ولایت دانست و بیان داشت: مردم میهن اسلامی ما باید قدردان وجود رهبر و ولی فقیه باشند و این روح ولایت که در کشورمان است را همواره پشتیبانی کنند.

وی به آغاز عملیات احداث مصلای بزرگ رفسنجان اشاره و افزود: برای پیشرفت در این زمینه نیازمند نگاه مثبت و بلند همگان هستیم.

انتهای پیام/80016/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول