اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۲/جلیلی در مشهد:

انتقاد منصفانه‌ای در انتخابات 92 نسبت به احمدی‌نژاد وجود نداشت

عضو جبهه انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حزب‌اللهی‌ها در انتخابات اخیر اگرچه برداشت نداشتند اما کاشت و داشت جدی داشتند، گفت: متأسفانه عمده دستگاه‌های فرهنگی کشور غیرانقلابی عمل می‌کنند.

انتقاد منصفانه‌ای در انتخابات 92 نسبت به احمدی‌نژاد وجود نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وحید جلیلی در جمع فعالان سیاسی مشهد در محل حسینه قرآن و عترت اظهار کرد: یکی از مسائلی که در دولت یازدهم باید ایجاد کنیم اشاعه الگوی انتقاد منصفانه، بی‌تعارف، جدی و مؤثر است.

وی افزود: به صراحت می‌توان گفت عملکرد ضعیف احمدی‌نژاد به دلیل انتقادهای معاندانه بود و انتقاد منصفانه‌ای نسبت به او وجود نداشت.

جلیلی با بیان اینکه باید فضای انتقاد منصفانه و بی‌تعارف در دولت ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این مسئله بسیار مهم است چراکه گاهی اوقات بروز و ظهور منتقدان معاند سبب گم شدن منتقدان منصف در جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مطالبه بی‌تعارف و جدی از مجموعه دستگاه‌ها ایجاد شود، یادآور شد: امروز شاهد آن هستیم که عمده دستگاه‌های فرهنگی کشور عملکردی غیرانقلابی و خارج از اولویت‌های نظام اسلامی دارند.

عضو جبهه انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز ساختار نظام صرفا در دولت خلاصه نمی‌شود و دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی تأثیر بسزایی در نظام دارند اگرچه دستگاه‌ها در قالب ویترین خود را ولایی و ارزشی معرفی می‌کنند اما شاهد آن هستیم که عملکردی مخالف با شعار خود دارند.

جلیلی گفت: 80 تا 90 درصد از ظرفیت دستگاه‌های کشور با وجود اینکه در اختیار انقلاب هستند اما در خدمت انقلاب نیستند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری تهران و همچنین صدا و سیما اذعان کرد: برای مثال سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری تهران در طول سالهای گذشته با وجود بودجه بالا و امکانات بسیار نتوانستند فرهنگ تهران را نسبت به قبل انقلابی‌تر کنند این در حالی است که مسئولان این سازمان ادعا می‌کنند که انقلابی، ولایی و ارزشی هستند.

مدیرمسئول نشریه راه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با وجود اینکه در 11 سال گذشته ریاست و مدیریت ثابت داشته عملکرد قابل قبولی ندارد؛ صدا و سیما نیز نسبت به وظایف خود عملکرد مطلوبی ندارد.

جلیلی تأکید کرد: خطبه 34 نهج‌البلاغه به شرایط فعلی کشور به ویژه صدا و سیما اشاره خاص دارد، آنجا که مطرح می‌شود برایتان برنامه‌ریزی می‌کنند و شما هیچ برنامه‌ریزی ندارید؛ امروز صدها شبکه برای متزلزل ساختن جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند اما صدا و سیمای ما کاری نمی‌کند و ما ریزش‌ها و همچنین بیدار خوابی‌های شبانه‌روزی توطئه‌گران فرهنگی جمهوری اسلامی را می‌بینیم. امروز استکبار برای متزلزل ساختن جمهوری اسلامی به طور جدی پای کار آمده و این در حالی است که عمده دستگاه‌های فرهنگی کشور غیر انقلابی عمل می‌کنند.

جلیلی با بیان اینکه فرهنگ عمومی حلقه مفقوده در کشور محسوب می‌شود، گفت: یکی از مسائلی که  برای ما تأسف‌بار است گمنامی سالگرد شهدای ایرباس در 12 تیر است.

عضو جبهه انقلاب فرهنگی ادامه داد: 25 سال از این واقعه می‌‌گذرد و با وجود جنایت عظیم آمریکا که سبب شهید شدن 290 زن، کودک، مرد، پیر و جوان ایرانی شد امروز نه عکسی از آنها باقی است و نه حتی کتابی در مورد این واقعه چاپ شده است.

جلیلی افزود: چرا برای جوانان تبیین نمی‌کنید که پس از دو سال از واقعه ایرباس به کاپیتانی که مسبب این جنایت بود مدال افتخار داده شد.

مدیرمسئول نشریه راه تأکید کرد: اگرچه با صدا و سیما و شهرداری تهران برای همکاری و نشر فعالیت‌ها در حوزه سالگرد شهدای ایرباس تماس گرفتیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد و این می‌شود که ادعا می‌کنم عمده دستگاه‌های فرهنگی کشور غیرانقلابی و بیرون از اولویت‌های نظام حرکت می‌کنند.

جلیلی با ابراز خرسندی از اینکه حزب‌اللهی‌ها در انتخابات اخیر اگرچه برداشت نداشتند اما کاشت و داشت جدی حاصل کردند، اذعان کرد: حضور جریان مستقل حزب‌اللهی که فرهنگی، اخلاق‌مدار و در عین حال سیاسی است در انتخاب اخیر به طور جدی شکل گرفت و به نوعی می‌توان گفت ظرفیت حزب‌اللهی‌ها در این انتخابات آزاد شد؛ این مسئله برای بسیاری خطرناک و تهدید شمرده می‌شود.

به گفته عضو جبهه انقلاب فرهنگی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی؛ حماسه سیاسی محقق شد اما حماسه اقتصادی روی زمین مانده و اولویت عملیاتی به شمار می‌رود.

جلیلی تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگ اقتصادی و تحقق حماسه اقتصادی سازماندهی اجتماعی جدی داشته باشیم؛ مطالبه مؤثر نیازمند قدرت بسیج اجتماعی است.

انتهای پیام/70023/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول