اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول روسیه در رشت در گفت‌وگو با فارس:

دیدار احمدی‌نژاد با پوتین در گسترش روابط دو جانبه تأثیرگذار است

سرکنسول روسیه در رشت گفت: دیدار رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور روسیه در گسترش همکاری های دو جانبه تأثیر خوبی داشته است.

دیدار احمدی‌نژاد با پوتین در گسترش روابط دو جانبه تأثیرگذار است

ماکسیم بارانوف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حضور رئیس جمهور ایران در دومین جلسه سران کشورهای صادر کننده گاز در روسیه و دیدار با پوتین رئیس جمهور این کشور اظهار کرد: پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران  خرسندی خود را از شرکت وی در این جلسه ابراز کرد.

وی اذعان کرد: پوتین در این دیدار گفت که جلسه در یک فضای خوب کاری برگزار شد و پایان یافت و روسیه و ایران بزرگ‌ترین صادر کننده‌های گاز در دنیا هستند و ما منافع مشترکی داریم.

سرکنسول روسیه در رشت، با بیان اینکه پوتین در این دیدار مایل بود روابط دو جانبه، اوضاع منطقه و اقدام‌های انجام شده برای گسترش تجارت دو جانبه را بررسی کند، گفت: پوتین اظهار کرد که ما در دریای خزر همسایه هستیم و در اینجا نیز منافع مشترکی داریم. رئیس جمهور ایران نیز از آقای پوتین به خاطر دعوت و شرکت در جلسه تشکر کرد.

بارانوف، درباره اظهارات احمدی‌نژاد در روسیه گفت: رئیس جمهور ایران نیز این دیدار، ایران و روسیه را بزرگ‌ترین صادر کننده‌های گاز در دنیا خواند و همکاری دو کشور را به نفع هر دو کشور و دنیا دانست.

وی اضافه کرد: احمدی‌نژاد گفت که ایران و روسیه از همکاری خوبی در بخش نفت و گاز برخوردار هستند و این همکاری جنبه‌های عملی دارد.

این مسئول روسی، دیدار رئیس جمهور ایران با پوتین را در کاخ کرملین عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور ایران آمادگی ایران برای کمک به روسیه در ساخت نیروگاه‌های جدید اتمی را اعلام کرد و گفت که ما می‌توانیم همکاری‌های خود را گسترش داده و نیروگاه‌های جدید بسازیم و منتظر دستور شما هستیم تا این برنامه عملی شود.

وی با تصریح بر اینکه رئیس جمهور ایران تأکید ویژه‌ای بر همکاری با روسیه در بخش اتمی داشته است، اذعان کرد: رئیس جمهور ایران گفت که نیروگاه اتمی بوشهر ساخته شده و تولید انرژی می‌کند و بوشهر به یک سمبل خوب برای همکاری دوجانبه ایران و روسیه تبدیل شده است.

بارانوف ادامه داد: احمدی‌نژاد همچنین گفت که ایران و روسیه از افق گسترده‌ای برای همکاری برخوردار است و ما، کشورهای همسایه هستیم و نمی‌توانیم به ویژه در این مقطع زمانی از هم جدا شویم.

وی، تاکید رئیس جمهور ایران را بر افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی ذکر کرد و یادآور شد: احمدی‌نژاد گفت که در این راه موانع اداری وجود دارد که با همکاری و تصمیمات مشترک می‌توان آنها را برطرف کرد.

سرکنسول روسیه در رشت، با اشاره به بخش دیگری از اظهارات احمدی‌نژاد در دیدار با پوتین، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ایران اظهار کرد که برای گسترش همکاری از طرف ایران هیچ‌گونه موانعی وجود ندارد و ما مایل به همکاری در تمام زمینه‌ها از جمله در بخش نفت و گاز و علم و فناوری هستیم.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول