اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

ملت ایران تسلیم زور نمی‌شود

امام جمعه کرمان گفت: آخرین مشکلی که دشمنان برای ما به وجود آوردند، مسئله تحریم‌ها است که به فضل خدا مسئله تحریم‌ها را هم ان‌شاء‌الله پشت سر می‌گذاریم و تسلیم زور نمی‌شویم.

ملت ایران تسلیم زور نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: ‌مردم به فقیه و عالم با تقوا، طبیب و پزشک بصیر، بینا و متخصص و زمامدار نیاز دارند.

وی افزود: اگر این سه مسئله در میان جامعه بشری وجود داشته باشد، آن جامعه به صلاح، رستگاری و خوشبختی نائل می‌شود و اگر این مسائل نباشد، زندگی آن جامعه زندگی انسانی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به روایتی از امام محمد باقر (ع) ابراز داشت: مردم برای کسب دانش دینی باید سرعت به خرج دهند.

جعفری با اشاره به اهمیت مسئله دین بیان کرد: مسئله‌ای در عالم اهمیتش به اندازه دین و آیین خدا نیست و دین و شریعت محمدی مهمترین مسئله در زندگی ما است.

وی با بیان اینکه دین وظایف ما در بخش‌های مختلف زندگی را مشخص و روشن می‌کند، عنوان کرد: پیشوایان ما فرموده‌اند شخص مسلمان به اندازه استعداد، ظرفیت و توانش باید دنبال فقه، فقاهت و یاد گرفتن مسائل دین باشد.

خطیب جمعه کرمان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم، دیندار صحیح و واقعی باشیم باید وقت خود را در نزد علما و ائمه جماعات صرف کنیم و تمام مردم و به‌ویژه نسل جوان لازم است که مقداری از وقت خود را صرف کسب معرفت و شناخت نسبت به مسائل دینی و شرعی کنند.

جعفری ابراز داشت: امام کاظم (ع) می‌فرماید «در دین خدا تفکر کنید و دنبال کسب معرفت و بصیرت باشید».

وی فقه را کلید بصیرت و بینایی دانست و بیان داشت: اگر مسلمان درس خوانده، عالم و دانشمند باشد، اما اهل بصیرت نباشد در جامعه اسلامی مشکل درست می‌کند.

خطیب جمعه کرمان بصیرت در تمام عصرها را برای تمام جوامع ضروری خواند و تصریح کرد: ایمان و تقوا مهم است، اما اگر مسلمان اهل بصیرت نباشد، کلاه سرش می‌رود.

جعفری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری طی سه، چهار سال اخیر بر مسئله بصیرت تکیه کرده و مردم را به کسب بصیرت دعوت می‌کنند و فقه و فقاهت کلید بیداری و بصیرت است.

وی اذعان داشت: در 24 خرداد که مقام معظم رهبری مرتب روی مسئله حضور مردم و شرکت حماسی آنها در انتخابات تکیه می‌کردند، این ملت عزیز، شریف، بصیر و فهیم به صحنه آمد و توی دهن دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی زد.

این مسئول اذعان داشت: این مسئله روشن است که مستکبران که در رأس آنها آمریکا است بر سر مسئله انرژی هسته‌ای بهانه‌جویی می‌کنند، زیرا خودشان بهتر از همه می‌دانند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

جعفری با بیان اینکه ملت ما آمریکایی‌ها را شناخته است، افزود: دشمنان از شگردهایی استفاده می‌کنند که ممکن است، گروه اندکی از جامعه تحت تاثیر قرار گیرند.

وی یکی از شگردهای جدید آمریکایی‌ها را انجام مذاکره از طریق مستقیم ذکر و عنوان کرد: جواب این مسئله را مقام معظم رهبری و مسئولان نظام داده و می‌دهند و باید گفت که نمی‌توان مسلسل را بالای سر یک نفر گرفت و به وی گفت، مذاکره می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: ما اهل مذاکره بوده و هستیم، اما مذاکره شرط و شروطی دارد و باید در شرایط مناسب و معقول باشد.

جعفری خاطر نشان کرد: بدانید و مطمئن باشید، سرانجام حق و حقیقت غالب و پیروز است و طی 34 سال بعد از انقلاب اسلامی توطئه‌ها علیه نظام خنثی شده است.

وی با اشاره به مطرح کردن بحث اسلام ناب و اسلام آمریکایی از سوی امام خمینی (ره) این عمل را هوشمندانه خواند و ابراز داشت: امام راحل مسئله اسلام و کفر را مطرح کرد و اسلام آمریکایی همانی است که بسیاری از کشورها دارند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: آخرین مشکلی که دشمنان برای ما به وجود آوردند، مسئله تحریم‌ها است که به فضل خدا مسئله تحریم‌ها را هم ان‌شاء‌الله پشت سر می‌گذاریم و تسلیم زور نمی‌شویم.

جعفری اذعان داشت: از ویژگی‌های نظام اسلامی این است که در برابر زورگویی‌ها و حرف‌های غلط و بدون منطق مقاومت و ایستادگی می‌کنیم و پیروز هم می‌شویم.

وی با بیان اینکه 11 هزار نفر به دست منافقان به شهادت رسیدند، عنوان کرد: جرم این افراد عشق به امام خمینی (ره) بود و امروز منافقان در دور دنیا گدایی می‌کنند و جاسوس رژیم صهیونیستی و امثال صهیونیست‌ها هستند تا بتوانند چند روزی زنده بمانند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به 10 رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: خدیجه (س) ثروتمندترین زن عرب بود و زمانی که فهمید پیامبر اسلام (ص) دارای تمام فضائل، کمالات و خوبی‌ها است، مسئله ازدواج با ایشان را مطرح کرد.

جعفری افزود: حضرت خدیجه (س) تمام ثروت خود را در راه اسلام خرج کرد و با مشکلاتی مواجه شد برای اینکه پیامبر با مشکلات مواجه شد و اعمال، رفتار و شیوه‌های زندگی این زن نمونه می‌تواند برای تمام زن‌ها و حتی مردها سرمشق باشد.

وی با اشاره به 15 رمضان سالروز میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت (ع) و روز اکرام عنوان کرد: امام مجتبی (ع) می‌فرماید «همه نعمت‌ها در سایه عقل محقق می‌شود».

جعفری از دیدار خود با مهارت‌آموزان مدال‌آور کرمانی خبر داد و بیان داشت: این جوانان برای جامعه ارزشمند هستند و امروز آن چیزی که مشکل ما را در رابطه با تحریم‌ها رفع می‌کند این است که در جامعه همه مردم و قشرها دنبال تلاش باشند که در بُعد علمی ان‌شاء‌الله پیشرفت‌های بیشتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز وضع ما از نظر علمی خوب و مناسب است، اما فاصله زیادی با دنیای پیشرفته داریم و فرزندان و جوانان ما باید تلاش کنند که ان‌شاء‌الله جایگاه حقیقی خود را به دست آوریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به دیدار دولت احمدی‌نژاد با مقام معظم رهبری طی روزهای گذشته اذعان داشت: رهبری بسیار منصفانه صحبت می‌کنند در حالی که افراد نپخته بیش از حد به احمدی‌نژاد انتقاد دارند.

جعفری با بیان اینکه من هم انتقادهایی را به احمدی‌نژاد دارم و انتقادهای بزرگی به وی وارد است، افزود: خدمات وی را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی به نقل از یکی از افراد انقلابی گفت: دولت احمدی‌نژاد به اندازه تمام دولت‌های پس از انقلاب اسلامی کار کرده است، اما بارها رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بسیاری از کارهای وی بر خلاف مقررات و قوانین کشور است و باید به هر دو مورد توجه کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه نه باید خدمات را نادیده گرفت و نه تخلفات را فراموش کرد، اذعان داشت: اگر بخواهیم، عدالت حاکم بر جامعه ما باشد باید به تمام این مسائل توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/80019/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول