اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان کردستان:

دیدگاه‌های سنتی در کاهش جرایم تأثیرگذار نیست/ تهیه بولتن گره‌ای از مشکلات مردم را باز نمی‌کند

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: نیروی انتظامی یافته‌هایی دارد که مسئولان استان و به ویژه حوزه‌های اجتماعی می‌توانند براساس آنها برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی برنامه‌ریزی داشته باشند، چراکه دیدگاه‌های سنتی در کاهش جرایم تأثیرگذار نیست.

دیدگاه‌های سنتی در کاهش جرایم تأثیرگذار نیست/ تهیه بولتن گره‌ای از مشکلات مردم را باز نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محسن حسن‌خانی ظهر امروز در جلسه مشترک مسئولان انتظامی و دادگستری کردستان در سنندج اظهار کرد: جرایمی امروز در جامعه معمول است و به واسطه آنها پرونده‌هایی تشکیل می‌شود که حتی به ذهن مردم خطور نمی‌کند، بنابراین اجتماعی کار کردن از اولویت‌های نیروی انتظامی است، چراکه معتقد است دیدگاه‌های سنتی توان کنترل جرایم را ندارد.

وی اضافه کرد: بیکاری یکی از ریشه‌های اساسی جرایم است و همگام با پیشرفت تکنولوژی و توسعه نیز اگر مردم آگاه نشوند آمار جرایم بالا خواهد رفت.

فرمانده انتظامی استان کردستان اذعان داشت: در گذشته ادعا و توقعات مردم پایین بود، اما اکنون که دنیا به سرعت در حال پیشرفت است، انتظارات بالا رفته و هرکس در تلاش است تا یک زندگی کاملاً مرفه را تشکیل دهد و در صورتی که این مسئله کنترل نشود به وقوع جرایم ختم می‌شود.

حسن‌خانی خاطرنشان کرد: به همین دلیل واحدهایی از قبیل معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی تشکیل شده است که این دو می‌توانند از ظرفیت‌های همدیگر در زمینه هم‌افزایی عملکرد و تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنند.

وی یادآور شد: در سلسله تأکیدات انتظامی بر این امر که نباید مسائل اجتماعی را امنیتی کنیم آمده است و ما معتقدیم که باید مباحث امنیتی را به صورت اجتماعی حل کنیم.

حسن‌خانی افزود: برای تحقق این مسئله، مددکاری و مشاوره از مباحثی است که در فرماندهی انتظامی استان کردستان به جد دنبال می‌شود و تاکنون 8 هزار پرونده در زمینه ارائه مشاوره‌های لازم تشکیل شده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان کردستان، در نقاطی از استان که میزان ورودی پرونده‌ها به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی بالاست، افرادی متخصص و مشاور با دانش روز در این مراکز مستقر شده‌اند که علاوه بر ارشاد و ارائه مشاوره‌های لازم به مراجعین، سبب منجر شدن بسیاری از پرونده‌های اختلافات به صلح و سازش می‌شوند.

وی، تعامل بین دستگاه قضایی کردستان و فرماندهی انتظامی را تعاملی منطقی دانست و گفت: حفظ و تقویت این تعامل در راستای هم‌افزایی کارها لازم است لذا باید از تمامی ظرفیت‌های یکدیگر استفاده نماییم.

حسن‌خانی متذکر شد: مراکز مشاوره‌ای که بین این دو دستگاه در مرکز استان شکل گرفته است باید به تمامی شهرستان‌های استان براساس یک اولویت‌بندی منطقی تعمیم داده شود.

فرمانده انتظامی استان کردستان، آسیب‌شناسی و آگاهی‌بخشی به مردم را یکی از راه‌کارهای مهم برای کاهش جرایم و جلوگیری از افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری‌ها خواند و ابراز داشت: نیروی انتظامی در این مسائل یافته‌هایی دارد که مسئولان اجتماعی استان می‌توانند از آنها در جهت حل مشکلات مردم استفاده نمایند.

وی تأکید کرد: حل مشکلات اجتماعی مردم با نامه‌نگاری و تهیه بولتن‌های چند صفحه‌ای کارساز نیست، چراکه مردم حوصله خواندن بولتن را ندارند، بلکه باید براساس این یافته‌ها برای حل مشکلات مردم برنامه‌ریزی کرد.

حسن‌خانی عنوان کرد: بیش از 50 درصد اختلافات در کردستان خانوادگی است و این موارد با ارائه مشاوره‌های لازم قابل است.

وی به تشکیل 8 هزار پرونده مشاوره در معاونت اجتماعی انتظامی کردستان اشاره و تصریح کرد: هر اندازه که آمار این پرونده‌ها افزایش یابد جمعیت کیفری کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان کردستان همچنین افزود: برخی از افکار فسیلی شده است و به روز نیست و نمی‌توان براساس آنها تصمیم‌گیری کرد، چراکه باید تصمیمات براساس نیازهای روز باشد تا بتوان با آن از بروز برخی ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.

وی در پایان به اعتماد مردم نسبت به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان اشاره و این اعتماد را پشتوانه‌ای برای اقتدار این دو دستگاه و در نهایت اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/79001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول