اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

گرایش جهانی به معنویت دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: معنویت‌خواهی در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها ثمره ارزشمند انقلاب اسلامی در زدودن چهره مادی‌گرایی و دنیاپرستی است.

گرایش جهانی به معنویت دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی ظهر امروز در گفتمان انقلاب اسلامی و معنویت که در شهرستان بیله‌سوار برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ارزش‌ها و مبانی اسلامی در جامعه زنده و بالنده شده و مردم با اعتقادی راسخ و راستین در اجرای این حدود و احکام اسلامی پیشقدم شده‌اند.

وی تصریح کرد: هر چند ایرانیان از عصر ورود اسلام به این سرزمین در دینداری و معرفت و داشتن زینت تقوا و پارسایی زبانزد عام و خاص بوده‌اند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شعایر دینی و ارزش‌های معنوی به معنای حقیقی متجلی شد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار یکی از تفاوت‌های اصلی و اساسی گفتمان انقلاب اسلامی و غرب را تفاوت در نگرش به امور زندگی توصیف کرد و ادامه داد: اگر غرب نگاه ابزاری، مادی و زودگذر به مسائل اجتماعی و زندگی دارد در مکتب اسلام این نگاه، نگاه معنوی، تجلی ارزش‌های انسانی و اعتقاد راستین به روز قیامت است که جلوی بسیاری از گناهان و معاصی را می‌گیرد.

قیاسی یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب همیشه جوانان و نوجوانان را به تهذیب نفس و خود آراستگی معنوی دعوت کرده‌اند که به یقین توجه جوانان ما به این شاخصه‌ها سبب شده تا امروز در اوج قله معرفت شناخت و اصالت معنوی باشند.

وی وجه تمایز انقلاب ایران را با سایر انقلاب‌ها در نگاه معنوی و تحول‌خواه ارزشی توصیف و عنوان کرد: انقلاب اسلامی انقلاب خاک و غذا و مسائل روزمره نبوده است بلکه فراتر از آن انقلاب رهایی‌بخش ملت‌ها از یوغ استکبار و ید ظالمان بوده است که امروز همین گفتمان در دنیا الگو شده است.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار یکی از مهمترین ثمره‌های انقلاب اسلامی را معنویت‌خواهی توصیف کرد و گفت: تمام ابرقدرت‌های جهان در این 34 سال بسیج شدند تا روح معنویت‌خواهی انقلاب اسلامی را از بین برده و دچار تردید کنند اما در تمام صحنه‌ها و تلاش‌های خود با شکست و ناکامی روبرو شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قیاسی در پایان سخنان خود ثمره انقلاب اسلامی را مدیون جانفشانی شهدا با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری توصیف کرد و اذعان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران در اوج افتخار، سربلندی و کرامت انسانی است و بدون اینکه باجی به دشمن بدهد عظمت و روح معنوی را در جامعه متجلی کرده است.

انتهای پیام/62007/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول