اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

کمک 500 میلیارد ریالی خیران به پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تزریق 500 میلیارد ریال به پروژه‌های این دانشگاه توسط خیران در سال گذشته خبر داد.

کمک 500 میلیارد ریالی خیران به پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر محمدهادی ایمانیه در نشست مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: سال گذشته خیرین فارس با همت و حمایت خود موانع اعتباری دانشگاه را برداشتند و دانشگاه در انجام ماموریت‌های خود موفق عمل کرد.

وی افزود: همچنین سال گذشته با همت خیران 500 میلیارد ریال به پروژه‌های این دانشگاه تزریق شد.

به گفته وی، آمار تصادفات در فارس بعد از تهران بالاترین رقم کشوری است، که ارائه خدمات درمانی پیشرفته‌تر و بهتر به مصدومان حوادث امکانات درمانی بیشتری را می‌طلبد.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جنوب شهر شیراز امکانات درمانی و بیمارستانی وجود ندارد و شورای پیشین شهر شیراز زمینی را برای احداث بیمارستان احمدبن موسی (ع) اختصاص داده‌اند.

وی ابراز داشت: برای احداث بیمارستان دیگری در جنوب شهر شیراز خیر محترم امیر کریمی اعلام آمادگی کرده و لازم است که شورای شهر زمینی را برای این امر مهیا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان‌های شیراز با نبود نقاهتگاه بیماران مواجه هستند، برخی بیماران شرایط ترخیص از بیمارستان‌ها را ندارند اما تخت‌های موثر آنها را اشغال کرده‌اند.

این عضو هیئت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس بیان داشت: شورای شهر می‌تواند با تامین زمین برای ایجاد نقاهتگاه مجمع خیرین را یاری کند.

ایمانیه بیان کرد: بیمارستان‌های جدیدالاحداث شیراز نیاز به ایجاد فضاهای سبز و متنوع دارند که این مهم می‌تواند با همکاری شورای اسلامی و شهرداری شیراز رفع شود.

در ادامه مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز گفت: در 10 سال اخیر خیران فارس 2 هزار و 600 میلیارد ریال برای احداث فضاهای درمانی، درمانگاهی و آموزشی بخش سلامت در این استان هزینه کرده‌اند که بسیاری از مشکلات در این عرصه رفع شده و این حرکت مردمی در شیراز به الگویی برای کشور تبدیل شده است.

علی اکبر رامجردی همچنین از زحمات اعضای شورای سوم در جمع اعضای شورای چهارم تشکر کرد و همکاری این شورا را در تعامل با خیرین و رفع تنگناها و خلاهای قانونی برای اجرا ی نیت خیرین و رفع نیازهای عرصه سلامت موثر دانست.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز گفت: مسئولان باید قوانین را برای روان‌سازی امور خیران بازنگری و موانع را رفع کنند.

محمود تابنده افزود: مجمع خیرین در عمل وسیله‌ای در دست دولت بوده که با تعیین اولویت‌ها و جذب خیران درصدد ارائه خدمات به مردم و کاستن از بار دولت است.

وی اضافه کرد: دولت و مسئولان باید مسیر را برای به ثمر رسیدن امور خیر هموار سازند تا خیرین بدون برخورد با موانع و مشکلات بتوانند به مردم و جامعه خدمت کنند.

تابنده ادامه داد: در این سال‌ها بیشترین امکانات در بخش درمان ایجاد شده که به لطف خداوند بسیاری از مشکلات مرتفع شده و اینک زمان آن رسیده که این مجمع بخشی از فعالیت‌های خود را به امر پیشگیری اختصاص دهد.

به گفته وی، پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها نیاز به ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی دارد تا جامعه با احساس آرامش و افزایش فعالیت و تحرک در این بحث موفق عمل کند.

این عضو مجمع خیرین تامین سلامت در ادامه ابراز داشت: شورای اسلامی شهر شیراز با ایجاد حرکتی در سازمان‌های مختلف می‌تواند این مهم را محقق سازد.

در این جلسه غلام مهدی حقدل به نمایندگی از اعضای شورای شهر از تلاش‌های خیران تشکر و به همراهی بیشتر با این افراد اشاره کرد و نیز سایر اعضای شورای جدید برای مساعدت در امور خیرین اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/2448/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول