اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در گلستان:

ما انسان‏ها از عملکرد گذشته خود باید بترسیم

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با بیان اینکه همه از پروردگار می‌ترسیم، گفت: ما انسان‏ها از عملکرد گذشته خود باید بترسیم.

ما انسان‏ها از عملکرد گذشته خود باید بترسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی عصر امروز در جمع روحانیون شهر گرگان اظهار داشت: ما انسان‏ها از عملکرد گذشته خود باید بترسیم.

وی افزود: مومنی را اذیت و هتاکی کردیم، غیبت کردیم، دروغ گفتیم و تهمت زدیم، مال کسی را بدون حق برداشتیم، امثال ما افراد معمولی از این چیزها می‌ترسیم.

ترس انبیای و اولیاء الهی از این است که مبادا با ترک اولی سرزنش شوند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انبیاء و اولیای الهی که گناه نمی‏کنند ترسشان از این است که مبادا با ترک اولی مورد سرزنش پروردگار قرار گیرند.

نورمفیدی ادامه داد: گروهی دیگر از این می‏ترسند که گرفتار فراق شوند و در پرده قرار گیرند، امام علی (ع) در دعای کمیل می‏فرماید پروردگارا! اگر مرا در آتش جهنم بیندازی و در آنجا بسوزم با فراق تو چکار کنم؟ برای معصومین (ع) که گناه نمی‏کنند درد هجران موجب ترس است.

به گفته وی، امام زین‏العابدین (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی چقدر به درگاه پروردگار سوز و آه دارد که ناشی از ترس فراق است؟ اینها از مراتب و عوامل ترس هستند.

آیا ما می‏توانیم دائم‌العبودیه باشیم؟

امام جمعه گرگان با بیان اینکه ترس از مقام ربوبی مراتب و عوامل دیگری هم دارد، گفت: اگر انسان اهل معنا، معرفت، عشق و محبت به ذات اقدس الهی باشد علاوه بر اینکه باید از مقام ربوبی بترسد با نگاه به گناهان خود باید به یک نکته توجه کند. 

نورمفیدی سپس این سئوالات را مطرح کرد: آیا می‏توانیم حق بندگی را به نحو شایسته به جا آوریم؟ چون پروردگار دائم‏‌الربوبیه است آیا ما می‏توانیم دائم‌العبودیه باشیم؟ ما نمی‏توانیم اینگونه باشیم بنابراین باید در ما ترس وجود داشته باشد.   

وی با اشاره به شب وفات حضرت خدیجه‏کبری (س) اظهار داشت: خدیجه (س) مورد محبت پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و در حالی که همه او را تنها گذاشته بودند گذشت و فداکاری زیادی در راه اهداف مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) کرد.

مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه (س) چهار بانوی بی‏نظیر جهان بودند

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان افزود: حضرت خدیجه (س) آنقدر محبوب پیامبر عظیم‏الشان اسلام (ص) بود که وقتی گلوبند او را به مناسبتی آورده بودند یاد خدیجه (س) آتش درونی رسول‏الله (ص) را شعله‏ور کرد و اشک پیامبر جاری شد.

نورمفیدی با بیان اینکه چهار بانو در جهان بی‏نظیر بودند، خاطرنشان کرد: حضرت مریم، مادر حضرت عیسی (ع)، آسیه، همسر فرعون که جان موسی پیامبر (ع) را در دربار فرعون نجات داد، خدیجه کبری (س) و حضرت فاطمه (س) این چهار بانوی بی‏نظیر جهان بودند.    

به گفته وی، امشب سالروز وفات حضرت خدیجه‏کبری در سال دهم هجرت است، همان سالی که عموی پیامبر اسلام (ص) نیز درگذشت و آن سال به قدری ناراحت کننده بود که آن سال را سال «عالم‏ا‏لحزن» نام نهاد.

انتهای پیام/‌83003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول