اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌آیت‌الله ‌شوشتری:

راه سلوک به جز قرآن و عترت نیست

استاد برجسته اخلاق کشور گفت: راه سلوک الی‌الله به جز تمسک به قرآن و عترت پیامبر نیست و باید در این باره تلاش کنیم.

راه سلوک به جز قرآن و عترت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، آیت‌الله عبدالقادر شوشتری ظهر امروز در کلاس اخلاق در مسجد آل‌طیب این شهرستان اظهار کرد: برای طریقت الی‌الله باید به قرآن و عترت پیامبر چنگ زد و در این بین باید یک دست به قرآن و یک دست به دامان اهلبیت پیامبر داشت.

وی با اشاره به اینکه طریقت الهی تنها با این دو می‌تواند به نتیجه برسد، گفت: بسیاری از مردم هدف را درست انتخاب می‌کنند ولی راه رسیدن به این هدف را اشتباه برمی‌گزینند و به این دلیل گمراه می‌شوند.

وی با اشاره به برخی از دستورات اخلاقی خاطر نشان کرد: باید کوشید تا با قرآن مانوس شد و در این بین اگر با قرآن انس گرفتیم و از اهل بیت خواستیم مسیر مشخص می‌شود.

شوشتری با تاکید بر اینکه بسیار به دیدار سالکان و پیران طریقت رفته است، گفت: باید بدانیم که دعا بسیار در مسیر طریقت الهی تاثیرگذار است و در برخی آیات قرآن نیز این مسئله آمده است که اگر دعای مردم نبود خداوند به درخواست‌های آنها توجهی نمی‌کرد.

وی گفت: ایام ماه مبارک رمضان را باید گرامی داشت و قدرشناس این روزها و شب‌ها بود ولی لیالی قدر و ایام نیمه ماه مبارک رمضان را بیشتر توجه داشته باشید زیرا توجه خاصی به ادعیه و مناجات‌ها می‌شود و دعا مستجاب است.

شوشتری با اشاره به اینکه شناخت حقوق والدین بسیار اهمیت دارد، افزود: باید قدردان مقام و شان اهلبیت باشیم و به این دلیل در این ایام باید برای سلامتی آنها در صورت حیات و برای غفران ‌آنها در صورت رحلت دعا کنیم.

انتهای پیام/72006/ش20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول