اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین برنامه خاطره‌گویی قزوین

نقش روحانیان در دفاع مقدس تشریح شد

در چهارمین برنامه خاطره‌گویی «راه سرخ» نقش روحانیان مبلغ در جبهه‌های جنگ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشریح شد.

نقش روحانیان در دفاع مقدس تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، چهارمین برنامه خاطره‌گویی «راه سرخ» پیش از ظهر امروز همزمان با ماه مبارک رمضان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با موضوع نقش روحانیان مبلغ در جبهه‌های جنگ در سینما بهمن قزوین برگزار شد.

در این برنامه رزمندگان استان قزوین به نقش تأثیرگذار روحانیان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اشاره کردند و همچنین به بیان خاطرات مبلغان روحانی در هشت سال دفاع مقدس پرداختند.

در این مراسم حجت‌‌الاسلام مجتبی خسروی، اسماعیل مینایی‌فر و موسی صفی‌خانی از روحانیان رزمنده هشت سال دفاع مقدس در قالب بیان خاطرات به تشریح فعالیت‌های روحانیان در جبهه‌ها به عنوان نیروهای رزمی و تبلیغی پرداختند.

حجت‌الاسلام موسی صفی‌خانی در چهارمین برنامه خاطره‌گویی «راه سرخ» با اشاره به اینکه حضور روحانیان در جبهه‌ها در دو سنگر رزمی و تبلیغی بود، بیان کرد: روحانیان با حضور در جبهه‌ها ضمن تبلیغ دین اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی، دوشادوش رزمندگان در عملیات‌ها حضور داشتند تا در مقابل هجمه دشمنان اسلام مبارزه کنند.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام مینایی‌فر به خاطرات ناگفته‌اش در عملیات ظفرمند مرصاد اشاره کرد و گفت: حضور روحانیان در جبهه‌ها پایگاه اساسی در ترغیب و تشویق رزمندگان به استقامت و پایداری در مقابله با رژیم صدام و حامیان وی بود.

حجت‌الاسلام خسروی نیز در ادامه برنامه «راه سرخ» با بیان اینکه روحانیان در ترغیب رزمندگان به مقاومت در مقابل متجاوزان نقش بسزایی داشتند، عنوان کرد: آنان در هشت سال دفاع مقدس، رهبران فکری و عملی رزمندگان برای مقابله با دشمنان بودند.

در چهارمین برنامه خاطره‌گویی «راه سرخ» با گرامیداشت یاد و خاطره یکی از شهدای شاخص استان قزوین سرلشگر شهید سید محمدعلی عابدینی گیلانی، از بازماندگان این شهید بزرگوار تجلیل شد.

فرزند شهید روحانی جمشید آقاجانی نیز در این مراسم با خواندن دکلمه دل‌نوشته‌ای که گویای سال‌ها فراق خانواده شهدای مفقودالاثر بود، حال و هوایی معنوی به این شب خاطره بخشید.

همچنین قرائت غزلی از اشعار ماندگار اسدالله کریمی، برادر شهید و شاعر توانای استان قزوین در رثای شهدای افتخارآفرین دفاع مقدس، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، شب‌های خاطره راه سرخ در آخرین چهارشنبه هر ماه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه هنری استان قزوین در سینما بهمن برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

انتهای پیام/77009/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول