اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های رئیس حوزه هنری از دیدار مسئولان دفاتر ادبیات پایداری با ‌رهبری

مومنی: مقام معظم رهبری بر توجه به شخصیت‎های بزرگ دفاع مقدس و انقلاب تاکید کردند

رئیس حوزه هنری کشور با اشاره به دیدار ‌مسئولان دفاتر ادبیات پایداری ‌با مقام معظم رهبری گفت: ایشان‌ تاکید داشتند ‌‌از دست دادن شخصیت‎های بزرگ دفاع مقدس و انقلاب آفت بسیار بزرگی ‌به شمار می‎رود.

مومنی: مقام معظم رهبری بر توجه به شخصیت‎های بزرگ دفاع مقدس و انقلاب تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر امروز محسن مومنی شریف در حاشیه اختتامیه نشست سراسری مسئولان دفاتر مطالعات و فرهنگ پایداری اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه‎های عاشورایی است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همه تعاریف از انسان و زندگی انسانی در جامعه را تغییر داد، حتی در بحث‌های سیاسی و اجتماعی معادلات را به هم زده و حتی توانسته نگاه جهانیان را به دین و عرفان دچار تحول کند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به نوع فعالیت‌های دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری سراسر کشور، تصریح کرد: برخی‏ها مایل هستند انقلاب و جنگ به دست فراموشی سپرده شود و یا انحرافات و خدشه‌هایی بر آن‎ها وارد سازند که البته همواره ناکام مانده و خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما نشان دادن چهره واقعی از انقلاب و جنگ است و باید به دنبال معرفی الگوهای والا در این حوزه باشیم، افزود: ادبیات غرب همواره به جنبه‌های پست زندگی انسانی و سقوط انسان پرداخته است که نتیجه پرداختن به جنبه‌های منفی زندگی، تنها ناامیدی و پوچی است.

مومنی شریف با اشاره به اینکه ما می‌توانیم به عروج انسان و جنبه‌های والای زندگی انسان بپردازیم، ابراز داشت: شخصیت‌ها و اسوه‌های بزرگی در انقلاب و جنگ وجود داشته‌اند که پرداختن به آنها در قالب ادبیات، هم می‌تواند خود نویسنده را جاودانه کند و هم می‌تواند امیدوارکننده و نتیجه‎بخش باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان دفاتر ادبیات پایداری را نقطه عطفی در طول فعالیت‎های حوزه هنری عنوان کرد و ادامه داد: حوزه هنری به عنوان یکی از متولیان امر فرهنگ، در توجه به تاکیدات رهبر انقلاب همواره خود را مسئول می‎داند.

رئیس حوزه هنری درباره آن بخش از سخنان رهبر انقلاب که حوزه هنری را اصلی‎ترین متولی اجرای طرح تاریخ ادبیات شفاهی کشور دانسته‎اند، بیان داشت: ایشان در این دیدار تاکید داشتند که این کار باید با سرعت اجرا شود چراکه از دست دادن شخصیت‎های بزرگ دفاع مقدس و انقلاب آفت بسیار بزرگی در این طرح به شمار می‎رود.

وی به وضعیت انتشار کتاب در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنها 20 درصد کتاب در حوزه تاریخ ادبیات در کشور منتشر می‎شود و این در حالی است که 80 درصد مطالعه‌کنندگان کتاب در کشور به همین حوزه علاقه‏مند هستند.

مومنی شریف با بیان اینکه بیش از 60 درصد کتاب‎های کودک و نوجوان ترجمه‏ای است، ابراز داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز در این زمینه تاکید ویژه داشتند حوزه هنری برنامه‎هایی را در این زمینه در دست دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: نباید نگاه و تعاریف غربی‎ها و جوامع استکباری در ادبیات برای ما اهمیت داشته باشد چراکه معیار برای ما این است که در خدمت حق و دین اسلام باشیم و اگر اتفاقی غیر از این بیفتد، انحراف است.

مومنی شریف به تاریخ نگاری و خاطره‎نویسی وقایع انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و بیان داشت: تاریخ ما همواره با ادبیات ما قرابت و همبستگی داشته است و باید به ارزش‎های ادبی کارهای تاریخی توجه کنیم.

وی مشخصات اصلی دفاع مقدس را دینی بودن آن و وجود روحیه شهادت‎طلبی در آن برشمرد و اضافه کرد: باید با این منطق و مشخصات دست به تولید آثار دفاع مقدس بزنیم و هیچ توجهی به منطق و روح حاکم بر ادبیات غرب نداشته باشیم.

انتهای پیام/73006/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول