اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهزیستی رزن:

520 خانواده در رزن زیر پوشش بهزیستی هستند / پرداخت 3 میلیارد ریال مستمری

سرپرست بهزیستی شهرستان رزن گفت: در شهرستان رزن به 520 خانواده زیر پوشش بهزیستی بیش از سه میلیارد ریال مستمری پرداخت شده است.

520 خانواده در رزن زیر پوشش بهزیستی هستند / پرداخت 3 میلیارد ریال مستمری

اسماعیل رستم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان این‌که بهزیستی شهرستان رزن با 25 مرکز دولتی و خصوصی در حال فعالیت است، اظهار داشت: بهزیستی رزن در سال 91 به 520 خانواده زیر پوشش بیش از سه میلیارد و 78 میلیون ریال مستمری پرداخت کرده است.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته مبلغ 120 میلیون ریال بابت شهریه دانشجویی 30 مددجوی زیر پوشش بهزیستی شهرستان پرداخت شده است، افزود: در این مدت 15 مورد کمک هزینه ازدواج به مبلغ 150 میلیون ریال به مددجویان پرداخت شده است.

سرپرست بهزیستی شهرستان رزن به دیگر کمک‌های بهزیستی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: 45 مورد هزینه بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی، 54 مورد معافیت از سربازی فرزندان مددجویان و توانخواهان، پرداخت بن غیرنقدی به مبلغ 239 میلیون ریال و کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 16 میلیون ریال در سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که بهزیستی شهرستان در سال گذشته به 54 مددجو کمک هزینه تهیه وسایل توانبخشی را پرداخت کرده است، اظهار داشت: به 207 نفر کمک هزینه با مبلغ 118 میلیون ریال، هفت مورد کمک هزینه تأمین مسکن با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال، هزینه حق پرستاری از بیماران ضایعه نخاعی 24 مورد و هزینه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار بهزیستی به تعداد 104 مورد پرداخت شده است.

رستم‌خانی در ادامه با بیان این‌که واحد امور اجتماعی دفتر آسیب‌های اجتماعی و مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در شهرستان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در سال گذشته این دفتر 51 پرونده را بررسی کرد که 21 مورد منجر به سازش طرفین شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی بهزیستی شهرستان دو واحد مجتمع خدمات بهزیستی خصوصی، دو گروه همیار، یک خوابگاه دانشجویی، یک گروه قالیبافی و تعداد پنج مهد کودک روستایی نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

سرپرست بهزیستی شهرستان رزن در ادامه به حوزه پیشگیری اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته تعداد چهار هزار و 556 کودک زیر پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم و 498 نوزاد نیز زیر پوشش طرح غربالگری شنوایی و طرح اجتماع محور بودند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 41 هزار ساعت نفر آموزش مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج، پیشگیری از اعتیاد و معلولیت‌ها انجام شده است. 

رستم‌خانی در پایان گفت: در سال گذشته در حوزه اشتغال 144 درصد تعهد اشتغال بهزیستی شهرستان محقق شده است.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول