اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

افزایش حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گیلان پرداخت می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: افزایش 25 درصدی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان از تیر ‌ماه جاری پرداخت می‌شود.

افزایش حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گیلان پرداخت می‌شود

جمیل حق‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت پرداخت مستمری بازنشستگی را از تعهدات بلند‌مدت تامین اجتماعی دانست و اظهار کرد: پرداخت مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان از جمله تعهدات بلند‌مدت سازمان مذکور است.

وی از پرداخت افزایش 25 درصدی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از تیر ماه جاری در گیلان خبر داد و افزود: درآمد تامین اجتماعی بر مبنای حق بیمه وصولی از اشخاص است.

حق‌پرست با بیان اینکه یک‌ میلیون و 109 هزار نفر زیر‌پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند، تصریح کرد: 45 درصد مردم گیلان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ضریب پشتیبانی یا نسبت وابستگی تعداد بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران در استان را 4.21 درصد اعلام کرد و گفت: ضریب پوشش نشان دهنده سهم تعداد افراد زیر پوشش به مجموع جمعیت گیلان است.

وی در ادامه به صدور بیش از 6 هزار و 800 سند به منظور ارائه تعهدات کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان در سه ماه نخست امسال در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سندهای تعهد مذکور در 21 شعبه اجرایی تامین اجتماعی در استان صادر شده و شامل انواع کمک‌هزینه‌ها و غرامت است.

حق‌پرست با بیان اینکه 3 هزار و 141 فقره غرامت دستمزد ایام بیماری بیشترین میزان تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی گیلان در سه ماه نخست امسال است، اضافه کرد: 651 فقره کمک هزینه ازدواج، 395 مورد کمک هزینه کفن و دفن، 16 مورد هزینه سفر بیمار و 14 فقره غرامت نقص عضو به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان در مدت مذکور پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین با اشاره به صدور بیش از 150 هزار جلد دفترچه درمانی توسط این سازمان در مدت سه ماه نخست امسال، خاطرنشان کرد: تعداد 23 هزار و 274 جلد دفترچه جدید، 14 هزار و 39 دفترچه المثنی و 128 هزار و 469 تجدید دفترچه درمانی در مدت مذکور در استان صادر شده است.

وی تعداد دفترچه‌های صادر شده خاص تامین اجتماعی گیلان در سه ماه نخست امسال را 251 دفترچه اعلام کرد و افزود: بیش از 350 هزار بیمه شده اصلی اکنون زیر پوشش خدمات و تعهدات تامین اجتماعی استان هستند و یک‌هزار و 224 نفر از آنها را بیماران خاص تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/84001/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول