اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته صورت گرفت

پرداخت 11 میلیارد تومان به جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی میناب

رئیس تامین اجتماعی میناب از پرداخت بیش از 11 میلیارد تومان بابت تعهدات به جمعیت زیرپوشش این مجموعه طی سال گذشته خبر داد.

پرداخت 11 میلیارد تومان به جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی میناب

عباس آشنا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب، نقش تامین اجتماعی در گسترش رفاه و عدالت و توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه بسیار مهم و کلیدی خواند و با بیان این که تعداد کارگران ساختمانی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان 935 نفر است افزود: در میناب یک هزار و 46 نفر از زنان سرپرست خانوار نیز زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

این مسئول، جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی در میناب را 54 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد 15 هزار و 300 نفر بیمه شده اصلی و باقی افراد تحت تکفل آنان هستند.

وی در ادامه گفت: یک هزار و 715 نفر در میناب مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند و ماهانه حقوق دریافت می‌کنند.

آشنا در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو اظهار داشت: شهرستان میناب 115 نفر مقرری‌بگیر بیکاری دارد.

این مسئول با بیان این که 25 درصد کل جمعیت شهرستان میناب از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند افزود: تامین اجتماعی در میناب طی سال 91 بالغ بر 11 میلیارد تومان بابت تعهدات به جمعیت زیرپوشش خود در این شهرستان پرداخت کرده است.

رئیس تامین اجتماعی میناب میزان پرداختی در قالب تعهدات بلند مدت در سال گذشته را 10 میلیارد و 183 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: این مبلغ بابت بازنشستگی و از کارافتادگی پرداخت شده است.

وی همچنین پرداخت 373 میلیون تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت، 490 میلیون تومان بابت مقرری بیمه بیکاری، صدور و تعویض 32 هزار فقره دفترچه، تقسیط 130 مورد از بدهی کارفرمایان به علت عدم توانایی در پرداخت بیمه کارگران و انجام دو هزار و 820 فقره بازرسی کارگاهی را از دیگر اقدامات تامین اجتماعی میناب در سال گذشته ذکر کرد.

آشنا با تشریح برخی خدمات سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: حمایت در برابر حوادث و بیماری‌ها شامل بیماری، بارداری و حوادث، مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک بارداری، کمک ازدواج، پروتز و اروتز (کمک وسایل پزشکی)، مقرری بیمه بیکاری، هزینه سفر ویژه بیمار و همراه و کمک هزینه کفن و دفن از مهمترین خدمات و تعهدات تامین اجتماعی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/88004/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول