اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

سوانح دریایی در آب‌های هرمزگان 28 درصد کاهش یافت

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کاهش سوانح دریایی در آب‌های استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت 29 سانحه دریایی اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش یافته است.

سوانح دریایی در آب‌های هرمزگان 28 درصد کاهش یافت

به گزارش  خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، سید علی استیری با اعلام این خبر اظهار داشت: در این مدت 226 نفر در عملیات امداد و نجات دریایی نجات یافتند که این میزان 41 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سفرهای دریایی از ابتدای سال تاکنون 51 درصد افزایش داشته، گفت: از ابتدای سال تاکنون 5 میلیون و 719 هزار مسافر در بنادر استان هرمزگان جابه‌جا شدند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: نظارت‌های مستمر بر بنادر و شناورهای مسافری به صورت روزانه انجام می‌شود و شامل کنترل وضعیت فنی شناورها، کنترل گواهینامه‌های ایمنی و کنترل تعداد مسافر مجاز شناورها است.

استیری با اشاره به سفر‌های دریایی در فصل تابستان گفت: استفاده از تجهیزات ایمنی نظیر جلیقه نجات و پرهیز از سفر با شناورهای غیرمجاز از جمله توصیه‌هایی است که باید هنگام سفرهای دریایی در تابستان مدنظر مسافران قرار گیرد.

همچنین برای حفظ محیط ‌زیست و مبارزه با آلودگی دریا، عدم ریختن زباله داخل دریا موجب می‌شود تا دریایی پاک را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه 60 فروند شناور مسافری در ناوگان دریایی مسافری کشور فعال است، افزود: اغلب این شناورها در استان هرمزگان و در 9 بندر مسافری فعالیت می‌کنند که به صورت روزانه و 24 ساعته فعال هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از محل بودجه اداره شده خود و با همکاری بانک‌های عامل، تسهیلات خرید شناورهای مسافری با نرخ سود صفر درصد ارائه می‌دهد، گفت: در این ‌باره 90 درصد کار تا نوروز 92 انجام شد و شناورهای لازم براساس میزان تقاضا، وارد ناوگان دریایی کشور شده است.

استیری با اشاره به اینکه تقریباً نیاز اصلی کشور در شناورهای مسافری برآورده شده است، افزود: هم ‌اکنون نیز اگر بخش خصوصی خواهان سرمایه‌گذاری در بخش شناورهای مسافری باشد، سازمان بنادر و دریانوردی در چارچوب قوانین و مقررات آمادگی همکاری برای ثبت شناورهای ایمن و منطبق با استانداردهای ملی و بین المللی را دارد تا سرمایه‌گذاران هر چه سریعتر فعالیت خود را در این راستا شروع نمایند.

انتهای پیام/2310/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول