اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ تامین اجتماعی کوهبنان:

20 هزار نفر ‌زیر پوشش تامین اجتماعی کوهبنان هستند‌

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان کوهبنان گفت:‌ حدود 20 هزار نفر از جمعیت شهرستان کوهبنان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

20 هزار نفر ‌زیر پوشش تامین اجتماعی کوهبنان هستند‌

علی‌اکبر نیکخواه امروز در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بیمه در سراسر کشور فراگیر شده به گونه‌ای که امروز تعداد کثیری از مردم ایران اسلامی از خدمات رفاهی و درمانی بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و دیگر نگران آینده خود نیستند.

وی ابراز داشت: شعبه تامین اجتماعی کوهبنان دارای 4 هزار و 800 نفر بیمه شده اصلی است که اکثریت آنان کارگران شاغل در مناطق ذغاسنگ هشونی و پابدانا هستند.

نیکخواه افزود: در همین راستا بیش از 948 نفر مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در کوهبنان از خدمات این سازمان بهره می‌برند که در مجموع تقریبا 20 هزار نفر از جمعیت شهرستان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند. ‌‌‌

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی طی سال‌های اخیر در‌صدد زیر پوشش قرار دادن اقشار مختلف جامعه از جمله قالیبافان‌، شاغلان صنایع دستی‌، خادمان مساجد‌، کارگران ساختمانی‌، کارگران باربری‌ها و رانندگان‌، صیادان و ...‌ برآمده تا دیگر این اقشار زحمتکش و آبرومند نگران آینده نباشند‌. 

نیکخواه بیان داشت: به منظور تکریم ارباب رجوع و سهولت کارها بدون مراجعه بیمه شده اصلی دفترچه‌های بیمه درمانی در تمام شعبه‌های سطح کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود، همچنین پرداخت تعهدات کوتاه مدت به بیمه‌شدگان بدون مراجعه بیمه شده به شعب از طریق اعلام حساب بانکی بیمه شده انجام می‌شود‌.

‌رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان کوهبنان ارائه تعهدات کوتاه مدت شامل پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری‌، کمک هزینه ازدواج‌، هزینه سفر اقامت بیمار و همراهی‌، پرداخت هزینه کفن و دفن‌، بیمه بیکاری‌، وسایل کمک پزشکی و ... را از دیگر خدمات این سازمان بیان داشت‌. ‌

وی ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی نسبت به انجام تعهدات بلند مدت شامل پرداخت مستمری بازنشستگی‌، مستمری از کار‌افتادگی جزئی و کلی‌، مستمری باز‌ماندگان و ... نیز گام‌های بلندی را برداشته است‌.

نیکخواه گفت: به منظور کم کردن دغدغه درمان مستمری‌بگیران انعقاد قرار‌داد با بیمه دی صورت پذیرفته و در حال حاضر در بخش درمان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم در سطح کشور از خدمات 200 درمانگاه، 60 بیمارستان و 68 کلینیک بهره‌مند می‌شوند. 

وی تصریح کرد: در گذشته پرداخت مستمری از طریق بانک رفاه صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر ارائه این خدمات از طریق بانک‌های ملی‌، ملت‌، تجارت و صادرات امکانپذیر است‌.

انتهای پیام/80012/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول