اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح هجرت3/

دانش‌آموزان بافقی میز و صندلی‌های شکسته مدارس را بازسازی کردند

معاون امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان بافق گفت: 500 میز و صندلی شکسته مدارس بافق در اجرای اردوهای طرح هجرت 3 توسط دانش‌آموزان بافقی تعمیر و بازسازی شد و به کلاس‌های درس بازگشت.

دانش‌آموزان بافقی میز و صندلی‌های شکسته مدارس را بازسازی کردند

محمود قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: دانش‌آموزان بافقی که در طرح اردوهای بسیج سازندگی شرکت کرده‌اند، در سال حماسه اقتصادی با ابتکار خود میز و صندلی‌های فرسوده مدارس بافق را در کارگاهی جمع‌آوری و تعمیر و بازسازی کردند.

معاون آموزش و پرورش بافق تصریح کرد: در اجرای طرح هجرت 3 و با تعمیر و بازسازی 500 میز و صندلی مستهلک، بیش از 30 کلاس درس از برکت این طرح و خلاقیت دانش‌آموزان با میز و صندلی تعمیری، تجهیز شدند.

وی ادامه داد: با این اقدام حدود 5 میلیون تومان صرفه‌جویی شده که خود گام بلندی در راستای تحقق شعار حماسه اقتصادی محسوب می‌شود.

قاسمی از مشارکت بیش از 170 دانش‌آموز در اردوی طرح هجرت 3 خبر داد و افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح ضمن بهسازی و زیباسازی فضای آموزشی و کارهای ابتکاری، امور فنی و مهارت‌های زندگی را نیز یاد می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد 170 شرکت کننده مقطع متوسطه در طرح هجرت 3، 50 درصد پسر و 50 درصد هم دختر هستند.

معاون امور تربیتی آموزش و پرورش بافق مراکز غنی سازی اوقات فراغت این شهرستان را شش مرکز اعلام کرد و گفت: رشته‌های قرآن، نقاشی، گلدوزی، طراحی، شطرنج، خیاطی، کامپیوتر، آشپزی، زبان خارجه و رشته‌های گوناگون ورزشی از جمله فعالیت‌های است که دانش‌آموزان اوقات فراغت خود را در آنها پر می‌کنند.

قاسمی تصریح کرد: اردوی طرح هجرت 3 که با همکاری بسیج دانش‌آموزی و با هدف زیباسازی و بهسازی مدارس آغاز شده تا نیمه دوم شهریور ماه ادامه دارد.

یک دانش‌آموز مقطع سوم نظری با خوشحالی که در طرح هجرت شرکت کرده است، گفت: ما صندلی‌هایی را که همکلاسی‌هایمان طی سال‌های گذشته خراب کرده‌اند، تعمیر می‌کنیم و سهم هر یک از ما چهار تا پنج صندلی است که باید تعمیر شده و به کلاس‌های درس برگردد.

وی عنوان کرد: با هدف اینکه هم کار یاد بگیرم و هم صندلی‌های شکسته و خراب شده را برای استفاده مجدد تعمیر کنم، در این طرح شرکت کردم.

انتهای پیام/2464/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول