اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی:

مقاوم‌سازی 80 درصد بافت فرسوده هریس/ وام مسکن روستاییان افزایش یابد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با اقدامات صورت گرفته قبل و بعد از زلزله 21 مرداد سال گذشته 80 درصد بافت فرسوده شهرستان هریس مقام‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 80 درصد بافت فرسوده هریس/ وام مسکن روستاییان افزایش یابد

قربان محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: واحدهای بالای 60 درصد تخریب در شهرستان هریس در اثر زلزله سه هزار و 400 واحد در روستاها و هزار و 600 واحد در شهرها بود.

وی کل واحدهای نیاز به بازسازی در روستاهای هریس را شش هزار و 400 واحد اعلام کرد و گفت: کار بازسازی پنج هزار واحد آن تمام شده و به مرحله بهره‌برداری و اسکان رسیده و بقیه واحدها نیز در دست اقدام است.

محمدی اضافه کرد: قبل از زلزله نیز سه هزار و 500 واحد در روستاها و هزار و 500 واحد در شهرها بازسازی شده بودند و با اضافه کردن آمار بازسازی‌های جدید این رقم 80 درصد کل شهرستان را پوشش داده است.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با آمار موجود شهرستان هریس رتبه نخست بازسازی بافت روستایی در استان را به خود اختصاص می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: در جریان بازسازی مناطق زلزله زده چهار روستای چخماق علیا، سفلی، سرخه‌گاو و روستای جیغه جابجا شدند که پیشرفت بالای 70 درصدی را در تمام آنها شاهد هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی برای پیشرفت بهتر کارها با توجه به افزایش نرخ تورم خواستار افزایش وام روستاییان از 150 میلیون ریال به 200 تا 250 میلیون ریال شد تا جبران تورم مصالح در بازار صورت گیرد. 

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول