اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد

آغاز به کار تعاونی مرغداران کوهپایه آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از آغاز به کار تعاونی مرغداران کوهپایه این شهرستان خبر داد.

آغاز به کار تعاونی مرغداران کوهپایه آبیک

بیژن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: با توجه به ظرفیت شهرستان آبیک در زمینه تولید گوشت مرغ، تعاونی مرغداران کوهپایه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی تعاونی مرغداران کوهپایه با واگذاری تدریجی امور به این تشکل، علاوه بر رسیدن به خودکفایی اعضای تعاونی، تعامل و یکپارچگی بین تولیدکنندگان در راستای کاهش مشکلات و دغدغه‌های مرغداران ایجاد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: پراکندگی واحدهای تولیدی، سوء مدیریت و نوسانات قیمت نهاده‌های صنعت طیور از عوامل ضرر و زیان این صنعت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با تأسیس تشکل‌ها و تعاونی‌ها علاوه بر ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر در بین تولیدکنندگان صنعت طیور، دغدغه‌های اصلی مرغداران که همان نوسانات قیمت جوجه یک‌روزه، نهاده‌ها و قیمت مرغ در بازار است، کاهش می‌یابد.

لطفی بیان کرد: شرکت تعاونی مرغداران کوهپایه آبیک با دارا بودن 40 عضو، تأسیس شده که با توجه به نبود مکان شخصی، برای ارائه خدمات بیشتر به اعضا در محل جهاد کشاورزی شهرستان مستقر شده است.

وی مشارکت جامعه مرغداران در تنظیم بازار مرغ، تهیه و آماده کردن مواد اولیه خوراک طیور، کالا، لوازم و ماشین‌آلات و توزیع و فروش آن به اعضا، تلاش برای ترویج الگوی مصرف گوشت مرغ استاندارد و ارگانیک را از اهداف تشکیل تعاونی مرغداران کوهپایه شهرستان آبیک برشمرد.

این مسئول اضافه کرد: تلاش برای حفظ و تأمین حقوق صنفی اعضا، ایجاد هماهنگی و همکاری بین آنان در سطوح مختلف پرورش مرغ و فراهم آوردن بانک اطلاعاتی مفید صنعت طیور گوشتی در سطح شهرستان آبیک از دیگر اهداف تشکیل این تعاونی است.

لطفی با بیان اینکه گوشت مرغ از اساسی‌ترین نیازهای روزانه مردم به شمار می‌رود، گفت: شهرستان آبیک قطب استان قزوین در تأمین گوشت مرغ است.

انتهای پیام/77006/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول