اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طیور جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد

فعالیت 18 واحد مرغداری در منطقه جنوب کرمان

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از فعالیت 18 واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار در منطقه جنوب کرمان خبر داد.

فعالیت 18 واحد مرغداری در منطقه جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، میثم نیک‌نفس بعد از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار این شهرستان با تشریح وضعیت مرغداری‌های منطقه جنوب کرمان، اظهار داشت: شرایط آب و هوایی این منطقه موجب شده است که واحدهای پرورش مرغ این منطقه نسبت به سایر استان‌ها کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 17 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت حدود 240 هزار قطعه در هر دوره در منطقه جنوب کرمان وجود دارد، افزود: بیشتر این واحدها که اکنون فعال هستند در سه ماهه نخست سال جاری حدود 250 تن گوشت مرغ تولید کرده‌اند.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: همچنین یک واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت 100 هزار قطعه در بخش ساردوئیه نیز در حال فعالیت است که از ابتدای سال جاری 320 تن تولید داشته است.

توزیع 110 تن گوشت مرغ در ماه رمضان

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه در طرح توسعه بخش کشاورزی واحد پرورش طیور نیز در نظر گرفته شده، امیدواریم بر همین اساس تولید ما نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته باشد و این واحدها بتوانند در شهرهای جنوبی استان کرمان فعالیت کنند.

نیک‌نفس با بیان اینکه حدود 110 تن مرغ منجمد در ماه مبارک رمضان در شهرستان جیرفت توزیع می‌شود، عنوان کرد: این مرغ‌ها با قیمت 4 هزار و 850 تومان در نمایشگاه «طرح ضیافت» عرضه می‌شود.

تأمین سهمیه نهاده منطقه جنوب کرمان توسط بازرگانی

وی نخستین دغدغه سرمایه‌گذاران در بخش طیور را نهاده‌ها خواند و اذعان داشت: با توجه به اینکه مهم‌ترین مشکل در بحث تولید گوشت مرغ در منطقه جنوب کرمان نهاده‌ها به ویژه ذرت و سویا است از اداره بازرگانی شهرستان جیرفت درخواست می‌کنیم تا سهمیه‌ای برای این منطقه از استان اخذ کنند تا شاهد افزایش این واحدها باشیم.

انتهای پیام/80001/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول